مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۲:۲۰
۰ نفر

هنوز اشتیاق نمایشگاه کتاب به پایان نرسیده که بار دیگر پایتخت ردای فرهنگی بر تن کرده است و میزبان بیش از ۸۰۰ اثر از هنرمندان خارجی و ایرانی بر بیش از ۲هزار سازه تبلیغاتی خواهد بود.

negarkhaneh

دومين دوره «نگارخانه‌اي به وسعت يك شهر» از اول خرداد‌ماه به‌صورت رسمي در شهر تهران آغاز به‌كار خواهد كرد و تا 10خردادماه آثار فاخري از هنرمندان ايراني و خارجي را در معرض ديد شهروندان تهراني قرار خواهد داد. سال گذشته نخستين نگارخانه‌اي به وسعت يك شهر با استقبال قابل توجه شهروندان و هنرمندان و رسانه‌هاي مختلف روبه‌رو شد و امسال دوباره شهر تهران به هيئت بزرگ‌ترين نگارخانه جهان درخواهد آمد تا آثار هنرمندان ايران و جهان را از درون نگارخانه‌ها به شهر بكشانند تا يكي از بزرگ‌ترين رويدادهاي فرهنگي پايتخت رقم بخورد.

معاون خدمات شهري شهرداري تهران با اشاره به برگزاري دومين دوره طرح نگارخانه‌اي به وسعت يك شهر از اول تا 10خرداد‌ماه گفت: برگزاري دومين دوره نگارخانه به‌دليل برگزاري نمايشگاه كتاب به تعويق افتاد. به همين منظور نصب بيش از 800 اثر در 2هزار سازه تبليغاتي از ‌25ارديبهشت‌ماه آغاز شده اما شروع جشنواره از اول تا 10خردادماه است. مجتبي عبداللهي با بيان اينكه موضوعات اعياد شعبانيه، سوم خرداد‌ماه و همچنين آزادسازي خرمشهر به موضوعات اين نگارخانه افزوده شده است، خاطرنشان كرد: دو‌سوم آثار اين دوره ايراني و مابقي آن خارجي است و اين در حالي است كه 300 اثر نيز با موضوع حضرت مهدي (عج) و آزادسازي خرمشهر خواهد بود.

  • اكران گسترده آثار

سال گذشته نگارخانه‌اي به وسعت يك شهر از دهم تا بيستم ارديبهشت‌ماه برگزار شد، اما امسال در ارديبهشت‌ماه تهران ميزبان 2رويداد مهم فرهنگي بود؛ مسابقات بين‌المللي قرآن كريم و نمايشگاه بين‌المللي كتاب. از اين‌رو برگزاري دومين دوره نگارخانه‌اي به وسعت يك شهر با كمي تأخير آغاز شده و از اول خرداد‌ماه آثار هنري فاخر در معابر شهر تهران در معرض ديد شهروندان قرار‌مي‌گيرد.

مديرعامل سازمان زيباسازي شهر تهران از اكران گسترده آثار هنري در شهر با برپايي دومين دوره نگارخانه‌اي به وسعت يك شهر خبر داد. عيسي عليزاده با اعلام اين خبر گفت: در اين دوره نيز بنا به تصميم شوراي سياستگذاري نگارخانه‌اي به وسعت يك شهر، آثار هنري شاخص ايراني و خارجي كه عموما در موزه‌ها نگهداري مي‌شوند و جزو بهترين‌ آثار هنري هستند را براي اكران در فضاي تبليغات شهري انتخاب كرديم. عيسي عليزاده همچنين درباره انتخاب آثار ايراني گفت: در اين دوره آثار هنرمندان شاخص مدرن از كمال الملك به بعد را انتخاب كرديم و بيشتر آثار هنرمنداني به نمايش در خواهد آمد كه در قيد حيات نيستند.

کد خبر 333987

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha