حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع شرکت‌کنندگان در سی و سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، ایمان به خدا و کفر به طاغوت را مبنای اصلی و واقعی اقتدار دانستند و با تأکید بر اینکه آمریکا «طاغوت اعظم» و «شیطان اکبر» است، گفتند: امروز مهم‌ترین وظیفه علما، روشنفکران و نخبگان، «روشنگری» و «جهاد تبیینی» در قبال فریبکاری‌های طواغیت است و امت اسلامی نیز باید فریب وعده‌های قدرت‌ها را نخورد و از تهدیدهای آنها هم نهراسد.

رهبر

رهبر انقلاب اسلامي ضمن قدرداني از برگزاركنندگان و دست اندركاران اين مسابقات، قرآن را محور «وحدت امت اسلامي» خواندند و افزودند: در شرايطي كه سياست‌هاي استكبار بر ايجاد اختلاف و درگيري ميان مسلمانان است، امت اسلامي بايد با تمسك به اين نعمت بزرگ الهي در مسير وحدت و انسجام حركت كند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي يكي از بركات جلسات قرآني را انسِ قشرهاي مختلف مردم به‌ويژه جوانان با قرآن برشمردند و خاطرنشان كردند: امت اسلامي، امروز بيش از هرزمان ديگر نيازمند تعاليم و مفاهيم و معارف قرآن است زيرا واقعيات زندگي مسلمانان، فاصله زيادي با قرآن دارد.

ايشان با اشاره به تلاش گسترده قدرت‌هاي طاغوتي براي ضربه زدن به اسلام و امت اسلامي، گفتند: آنها مي‌دانند كه اگر مسلمانان قدرت داشته باشند و صداي آنان رسا و بلند باشد، قادر به ظلم به ملت‌ها نيستند و موضوع فلسطين به‌عنوان غصب يك كشور اسلامي به فراموشي سپرده نخواهد شد.رهبر انقلاب اسلامي رمز غلبه بر اين توطئه‌ها را تمسك به قرآن و به‌دست آوردن مباني اصلي قدرت دانستند و افزودند: قدرت واقعي در «ايمان و پايداري» و «كفر به طاغوت» است.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اظهار تأسف از تمسك برخي كشورهاي اسلامي به طاغوت به جاي تمسك به خدا، تأكيد كردند: كشورهايي كه در منطقه مجري سياست‌هاي آمريكا هستند، در واقع به امت اسلامي خيانت و زمينه نفوذ آمريكا را فراهم مي‌كنند.

ايشان، ايمان و پايداري ملت ايران و ايستادگي آنان در مقابل زياده‌خواهي‌هاي آمريكا را عامل اصلي اقتدار جمهوري اسلامي ايران دانستند و تأكيد كردند: علت هراس قدرت‌ها از ملت ايران و انواع توطئه‌ها برضد‌اين ملت، اقتدار بر مبناي اسلام است و دشمن از «اسلام مقتدر» و «اسلام شجاع» مي‌ترسد.

رهبر انقلاب اسلامي با تأكيد بر اينكه مواضع و عملكرد صادقانه جمهوري اسلامي ايران، عامل اصلي تأثيرگذاري ايران در ميان مسلمانان و يكي ديگر از عوامل اقتدار نظام اسلامي است، خاطرنشان كردند: تاكنون نه وعده‌هاي طواغيت توانسته ملت ايران را فريب دهد و نه تهديدهاي آنها موجب ترس ملت شده است.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي يكي از نيازهاي مبرم دنياي اسلام را فريب نخوردن در قبال وعده‌هاي قدرت‌ها و نهراسيدن از تهديدهاي آنها دانستند و افزودند: امروز مهم‌ترين وظيفه همه در امت اسلامي به‌ويژه علما، روشنفكران و تحصيل‌كردگان كشورهاي اسلامي، مبارزه براي روشنگري و جهاد تبييني درباره حقايق دنياي اسلام است.

ايشان ظهور گروه‌هاي تروريستي تكفيري در منطقه و ايجاد جنگ و اختلاف ميان مسلمانان به نيابت از دشمنان را نتيجه گمراهي و فقدان روشنگري برشمردند و گفتند: بايد از محافل قرآني براي روشنگري استفاده كرد و كساني كه از كشورهاي مختلف به اين محافل مي‌آيند، بايد ملت‌هاي خود را ارشاد و آگاه كنند.

رهبر انقلاب اسلامي با تأكيد بر اينكه كمك و نصرت الهي منوط به حركت ملت‌هاي اسلامي است و اين حركت در گرو جهاد تبييني است، خاطرنشان كردند: ترديدي وجود ندارد كه «جبهه كفر»، سرانجام در مقابل «جبهه اسلامي مبارز و مجاهد» وادار به عقب‌نشيني خواهد شد.

  • گزارشي از سومين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن كريم

پيش از سخنان رهبر انقلاب اسلامي،حجت‌الاسلام والمسلمين محمدي نماينده ولي فقيه و رئيس سازمان اوقاف و امور خيريه، شعار سي و سومين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن كريم را «يك كتاب، يك اُمت» خواند و گفت: در اين دوره از مسابقات ۱۳۰ نفر در رشته‌هاي حفظ و قرائت قرآن از ۷۰ كشور شركت كردند. وي با گراميداشت ياد و خاطره شهداي فاجعه منا به‌ويژه شهداي قرآني، خاطرنشان كرد: حضور قاريان روشندل از كشورهاي مختلف براي نخستين بار، تجليل از خانواده‌هاي شهداي قرآني و شهداي مدافع حرم، فراخوان مقالات و پژوهش‌هاي قرآني و برپايي نمايشگاه و محافل قرآني ازجمله فعاليت‌هاي انجام شده در سي و سومين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن كريم است.

کد خبر 334374

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha