پنجشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: دو مستند «همه درختان من» و «یک ساعت از یک عمر» به کارگردانی رخشان بنی‌اعتماد در ششمین شب از جشنواره بین‌المللی فیلم سبز در سینما فلسطین اکران شد.

رخشان بنی اعتماد

به گزارش ایسنا، ششمین شب از پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم سبز، امشب - 30 اردیبهشت‌ - میزبان دو مستند «همه درختان من» و «یک ساعت از یک عمر» به کارگردانی رخشان بنی‌اعتماد و تهیه‌کنندگی مجتبی میرطهماسب و جمعی از هنرمندان و فعالان حوزه حفاظت از محیط زیست شد.

فرهاد توحیدی دبیر این جشنواره در سخنانی اظهار کرد: فیلم‌هایی که امشب می‌بینیم ساخته خانم بنی‌اعتماد، بانوی سینمای ایران است که احتیاج به توضیحات اضافه ندارد چراکه هرچیزی که ایشان می‌سازد کنجکاوی‌برانگیز است و مخاطبان همیشه برای دیدن کارهای ایشان انتظار می‌کشند.

او ادامه داد: جشنواره فیلم سبز افتخار دارد که امشب دو مستند از ایشان را که هر دو مستقیماً به فعالان حوزه محیط زیست ارتباط دارد نمایش دهد؛ دو مستند در مورد مه‌لقا ملاح و اسکندر فیروز که جامعه ایران به دلیل فعالیت‌های آنان در راستای حفاظت از محیط زیست در سازمان‌های مردم‌نهاد مدیون آن‌ها است.

رخشان بنی‌اعتماد نیز با بیان اینکه "امشب جای مه‌لقا ملاح و اسکندر فیروز در میان هنرمندان حاضر خالی است"، به دو مستند خود اشاره کرد و گفت: می‌خواهم بگویم که در مورد این دو اثر، حرف‌های آقای توحیدی را فراموش کنید؛ چراکه نسبت به آن چیزی که ما انتظار داشتیم، فاصله زیادی دارد.

بنی‌اعتماد اضافه کرد: دلیل ساخت این دو مستند تمایل و اشتیاق شدیدی بود که به این حوزه داشتیم ولی پس از شروع کار در خلاء رها شدیم و تمامی افراد ما را تنها گذاشتند. در نهایت ما ماندیم و بخشی از راش‌های فیلم که می‌خواستیم آن‌ها را به عنوان یادگاری تقدیم آن دو بزرگوار کنیم.

او در پایان نیز تصریح کرد: این دو اثر با آن چیزی که ما می‌خواستیم و باید می‌شد، فاصله زیادی دارند ولی اکنون که آن‌ها را به نمایش درآوردیم می‌تواند به عنوان ادای دین به بزرگانی چون اسکندر فیروز و مه‌لقا ملاح باشد که بسیار در حق آن‌ها ناسپاسی شده است.

به گزارش ایسنا، در خلاصه مستند «همه درختان من» آمده است: مه‌لقا ملاح کهنسال‌ترین فعال محیط زیست و مؤسس اولین ان.جی.او محیط زیستی ایران است. سپری کردن چند روز در خانه و همراهی با او در گردهمایی‌ها و فعالیت‌های محیط زیستی بهانه‌ای برای تصویر کردن وضعیت بحرانی محیط زیست در ایران است.

همچنین در خلاصه «یک ساعت از یک عمر» آمده است: اسکندر فیروز بنیانگذار سازمان حفاظت از محیط زیست را پدر محیط زیست ایران می‌نامند. نشست و گفت‌وگوی چند ساعته سه نفر از فعالان محیط زیست با او، تاریخ شفاهی و نگاه گذرایی است از یک عمر تجربه و دغدغه‌های وطن پرستانه اسکندر فیروز.

بر اساس این گزارش، پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم سبز به دبیری فرهاد توحیدی و پس از 10 سال توقف از 25 تا 31 اردیبهشت‌ماه در تهران برگزار شده است.

کد خبر 334408

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha