همشهری آنلاین: وزیر اطلاعات در آستانه میلاد امام زمان (عج) و روز سربازان گمنام، در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران گزارشی از اقدامات آن وزارتخانه ارائه کرد.

علوی

به گزارش ایرنا،‌حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی پیش از خطبه نماز جمعه  31 ارديبهشت تهران که به مناسبت روز سربازان گمنام امام زمان(عج) سخن می‌گفت، امنیت را حاصل وحدت فرماندهی، تدابیر حکیمانه و فرماندهی با صلابت فرمانده کل قوا دانست و گفت: تلاش وزارت اطلاعات پیشگیری از دو قطبی شدن جامعه و صیانت از انسجام ملی است.

علوي افزود: امنیت کشور دستاورد هماهنگی، همدلی، وحدت و همکاری تنگاتنگ سایر نهادهای امنیتی، نظامی، انتظامی و مدیریت سیاسی بوده است.

وی با تبریک فرا رسیدن زاد روز قطب عالم امکان، مهدی موعود، امام عصر ارواحنا لتراب مقدمه الفدا ادامه داد: به همین مناسبت روز سرباز گمنام آن حضرت را به محضر حضرتش، نایب به حقش رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی، مردم شهید پرور کشورمان، سربازان جان برکف امام عصر(عج) و به شما عزیزان، نمازگزاران محترم تهران تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

وزیر اطلاعات با بیان این که از دستاوردهای مهدویت، امنیتی است که بر جای جای کره زمین ایجاد می‌شود، اضافه کرد: در حکومت جهانی امام زمان(عج)، اضطراب‌ها، وحشت‌ها و دلهره‌ها از ناامنی‌ها از جامعه رخت بر می‌بندد و امنیت آرامش و آسایش بر جامعه بشری حکمفرما و بستر برای عبودیت حق تعالی فراهم می‌شود.

علوی اظهار داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی به عنوان بستر ساز حکومت جهانی امام زمان(عج) با همین دستاورد با عنایت حق تعالی و توجهات امام زمان(عج) بهره‌مند بوده است.

وی خاطرنشان کرد: سالی که پشت سر گذاشتیم، شاهد حوادث ناامنی و ضد امنیتی در بسیاری از کشورهای جهان بودیم، صدای انفجار بمب و بوی باروت را از کشورهای منطقه و کشورهای دور همچون فرانسه و بلژیک شاهدبودیم. جمهوری اسلامی علیرغم توطئه‌های سرویس‌های جاسوسی کشورهای متخاصم و گروه‌های تروریستی برای چالش امنیتی، ایران سالی همراه با امنیت و آرامش را پشت سر گذاشت و مردم شاهد بودند در جمهوری اسلامی ایران اقدامات ضد امنیتی به وقوع نپیوست.

وی ادامه داد: وزارت اطلاعات‌، سپاه پاسداران، بسیج قهرمان، قوه قضاییه، ارتش جمهوری اسلامی ایران، وزارت کشور، نیروی انتظامی، شورای عالی امنیت ملی، شورای امنیت کشور، ستاد کل نیروهای مسلح، وزارت دفاع و سایر نهادهای موثر در امنیت در سالی که گذشت دست در دست هم نهاده، با صمیمیت و اخلاص در جهت برقراری امنیت برای شما مردم عزیز از هیچ کوشش و مجاهدتی دریغ نکردند.

وزیر اطلاعات گفت: این وحدت و همدلی نیروهای موثر در امنیت به برکت وحدت فرماندهی و تدابیرحکیمانه و فرماندهی با صلابت فرماندهی معظم کل قوا رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای حاصل شده است.

علوی افزود: در این حرکت جمعی نهادها و نیروهای امنیتی، وزارت اطلاعات به عنوان سنگر سربازان گمنام امام زمان (عج) نقش ویژه و برجسته‌ای داشته است و راز و رمز این توفیق، ایمان سربازان گمنام امام زمان، دینداری، وارستگی و ولایت مداری این عزیزان و عشق آنها به برقراری امنیت برای مردم شهید پرور کشور بوده است.

  • کار اطلاعاتی دانش بنیان

وی در ادامه به موفقیت‌های این وزارتخانه اشاره کرد و گفت: یکی از عوامل موفقیت وزارت در انجام این ماموریت، زیربنای علمی کار اطلاعاتی در این وزارت بوده است. در وزارت اطلاعات هزاران نیروهای تحصیلکرده با تحصیلات بالای دانشگاهی در مقطع دکترا، فوق لیسانس و همچنین جمع قابل توجهی از فضلای حوزه علمیه با تحصیلات خارج فقه و اصول به کار اطلاعاتی با زیربنای علمی می‌پردازند و به مسایل، با تخصص و تبحر می‌پردازند که مسایل را با هزینه هرچه کمتر برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فراهم کنند.

علوی افزود: اضافه بر نیروهای تحصیلکرده موجود در وزارت، هزاران نفر از کارکنان وزارت در حال تحصیلات تکمیلی در مقطع دکتری و فوق لیسانس در رشته‌های مختلف علمی هستند که نقش وزارت در آینده با تحولات علمی جهان و تحولات علمی در کشورمان بتوانند با کار اطلاعاتی دانش بنیان، ماموریت خود را به نحو احسن انجام دهند.

  • وزارت اطلاعات رتبه سوم محبوبیت در بین مردم/جامعه امن به جای جامعه امنیتی

وزیر اطلاعات اضافه کرد: یکی دیگر از عوامل موفقیت وزارت اطلاعات در ماموریت خود پیوند تنگاتنگ با شما مردم عزیز، هوشیار و هوشمند بوده است. همانگونه که امام راحل به هنگامی که 36 میلیون جمعیت داشتیم فرمودند اطلاعات 36 میلیونی امروز باید بگوییم اطلاعات 80 میلیونی و حساسیت، هوشیاری و اطلاع به موقع مردم عزیز ما، دستگاه اطلاعاتی وزارت اطلاعات را موفق به کشف بسیاری از توطئه‌ها کرده و توطئه گران را زیر ضربه برده است.

وی ادامه داد: این پیوند تنگاتنگ وزارت اطلاعات با آحاد مردم هوشیار کشورمان باعث شده است که رابطه‌ای عاطفی و قلبی با ملت داشته باشد و از پشتوانه و سرمایه عظیم اجتماعی برخوردار باشند.

علوی گفت: برابر نظرسنجی‌هایی که توسط دستگاه‌های متصدی نظرسنجی در کشور به عمل آمده است وزارت اطلاعات در بین دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها از رتبه سوم و چهارم در بین مردم محبوبیت و مقبولیت را کسب کرده است. راز کسب این جایگاه در راهبردهای این وزارت بوده است که هدف اصلی آنها رضای خدا و آرامش مردم است.

وزیر اطلاعات افزود: توجه به راهبرد جذب حداکثری و دفع حداقلی که رهبر معظم انقلاب آن را به عنوان نقشه راه تمامی دستگاه‌های نظام ترسیم فرمودند و اولویت دادن به جامعه امن به جای جامعه امنیتی، تقدم پیشگیری بر مقابله و تقدم رویکردهای ایجابی بر اقدامات سلبی برابر حدیث امیرمومنان علی (ع) که فرمود پیشگیری از معالجه بهتر و ارزشمندتر است.

  • تلاش وزارت پیشگیری از دو قطبی شدن جامعه است

وی اهتمام به حفظ وحدت و انسجام ملی با محوریت ولایت امر مسلمین و هدایت‌های رهبری را از دیگر تلاش‌های وزارت اطلاعات برشمرد که بر مبنای آیه شریفه قرآن کریم که با همدیگر به نزاع نپردازید که دچار زمین گیری شده و ابهت شما از بین خواهد رفت و حدیث رسول گرامی اسلام حضرت محمد (ص) که فرمودند باهم اختلاف نداشته باشید که ملت‌های پیش از شما دچار اختلاف شدند و نابود شدند، انجام شد.

وزیر اطلاعات اضافه کرد: با این مبنا تلاش وزارت اطلاعات پیشگیری از دوقطبی شدن جامعه و صیانت از انسجام و وحدت ملی جامعه اسلامی ما است.

  • حفظ بی‌طرفی و استقلال وزارت اطلاعات/کارنامه درخشان

علوی ادامه داد: راهبرد دیگر وزارت اطلاعات حفظ بی‌طرفی و استقلال از دسته بندی‌های سیاسی درعین احترام به همه جریان‌های سیاسی درون نظام و حمایت از نشاط سیاسی سالم و تذکر مشفقانه به هنگامی است که تلاش‌های سیاسی با حاشیه‌های ضد امنیتی آمیخته شود.

وی تاکید کرد: راهبرد برخورد با صلابت و اقتدار در برابر توطئه‌ها و اقدامات ضدامنیتی دشمنان انقلاب و سرویس‌های متخاصم و ارعاب دشمن برمبنای وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ وَمِنْ رِبَاطِ الْخَیْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّکُمْ . باید هراس دستگاه امنیتی جمهوری اسلامی بر دل دشمنان اسلام بنشیند و فرصت توطئه را از آنها سلب کند که کارنامه وزارت اطلاعات در این زمینه کارنامه‌ای درخشان است.

  • ضربه به بیش از 20 تیم تروریستی در سال 94

وی ادامه داد: در سالی که گذشت بیش از 20 تیم تروریستی که برنامه انفجار بمب و اقدامات ضد امنیتی داشتند توسط وزارت اطلاعات زیر ضربه قرار گرفت. جمعی از عناصر آنان به هلاکت رسیدند و جمعی بازداشت شدند و مقادیر بسیار زیادی سلاح و مهمات و مواد منفجره از آنها بدست آمد و اشراف کامل از نظر اطلاعاتی بر حرکت آنها وجود دارد و ان شالله با دعای خیر شما و رهبر عزیزمان این توان و توفیق وزارت در آینده استمرار خواهد داشت.

  • هلاکت سرکرده گروه تروریستی انصار الفرقان/دستاوردهای وزارت اطلاعات در سال گذشته

وزیر اطلاعات دیگر دستاورد وزارت متبوعش را دستگیری چند تیم پشتیبانی گروهک‌های تروریستی و کشف مراکزی که در آنها مواد انفجاری، ساخت بمب و اقدامات دیگر انجام می‌شد، برشمرد و افزود: در طول یکسال گذشته هلاکت سرکرده و اغلب اعضای گروه تروریستی انصار الفرقان را در جنوب شرق کشورمان داشتیم.

علوی ادامه داد: رصد اقدامات گروه‌های تکفیری و ارشاد صدها جوانی که در معرض جذب جریان‌های تروریستی قرار گرفته بودند و اقدامات در زمینه مبارزه با مواد مخدر که وزارت در سال گذشته موفق به کشف حدود 54 تن مواد مخدر صنعتی و سنتی و 2 تن مواد پیش ساز و کشف و انهدام 17 لابراتورتولید موادمخدر و ضربه به 291 باند تولید و توزیع مواد مخدر شد.

  • رفع تصرف 40 هزار هکتار از زمین خواران

وی با بیان این که سال جاری را رهبر معظم انقلاب به عنوان سال اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل نامیدند، گفت: از جمله اقدامات وزارت اطلاعات در عرصه اقتصاد همواره مبنی بر تامین امنیت اقتصادی و حمایت از سرمایه گذاری و کارآفرینی و مبارزه با موانع تولید بوده که بستر را برای شکل گیری اقتصاد مقاومتی فراهم کند.

وی ادامه داد: مبارزه با زمین خواری از جمله اقدامات دیگر وزارت اطلاعات در جهت مبارزه با مفاسد کلان اقتصادی بوده که در سال‌های 92 و 93 حدود 40 هزار هکتار زمین از اشغال و تصرف افراد متجاوز خارج شد و به بیت‌المال با ارزش 190 هزار میلیارد تومان مسترد گردید.

رئیس شورای هماهنگی اطلاعات اضافه کرد: در سال 94 استرداد 4900 هکتار به ارزش حدود 12 هزار و پانصد میلیاردتومان انجام شد و از تصرف 37 هزار هکتار به ارزش 60 میلیاردتومان نیز پیشگیری شد.

  • مبارزه با 2800 میلیارد تومان قاچاق کالا و ارز/وصول 6 هزار میلیارد تومان بدهکاری مالیاتی

علوی درباره عملکرد سربازان گمنام امام زمان(عج) درباره قاچاق کالا و ارز نیز گفت: در عرصه قاچاق کالا و ارز به ارزش 2 هزار و 800 میلیاردتومان با قاچاق کالا و ارز مبارزه شد.

وی افزود: همچنین از فرار مالیات بدهکاران مالیاتی توسط وزارت اطلاعات با اشراف اطلاعاتی پیشگیری به عمل آمد. انواع شیوه‌های تقلب، جعل، فرار مالیاتی شناسایی شد و حدود 6 هزار میلیاردتومان با همکاری سازمان مالیاتی کشور به بیت‌المال اعاده و وصول شد.

  • جلوگیری از ربایش 860 میلیارد تومانی از یکی از بانک‌ها

وزیر اطلاعات خاطرنشان کرد: از شیوه‌های متقلبانه اعطای وام توسط سیستم‌های بانکی در حد 2هزار میلیارد تومان جلوگیری به عمل آمد و در زمینه مبارزه با پول شویی، رشوه، تبانی، اختلاس و شرکت‌های هرمی و اقدامات انحرافی و اقتصادی و همچنین ربایش اموال مردم از سیستم‌های بانکی که یک قلم آن جلوگیری از ربایش 860 میلیاردتومان از یکی از بانک‌ها بود از جمله فعالیت‌های سربازان گمنام امام زمان (عج) در عرصه اقتصاد بوده است.

  • جلوگیری از نفوذ

علوی ادامه داد: همچنین در عرصه نفوذ که همواره مورد توجه و هشدار رهبر معظم انقلاب بوده است و مبارزه با جاسوسی دشمن، نیروهای سربازان گمنام امام زمان (عج) در وزارت اطلاعات با هوشمندی چنان از نفوذ جلوگیری کردند که رهبری کتبا از همت و تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) قدردانی فرمودند.

  • مبادله زندانی، رفع تعقیب و بازگشت یک میلیارد و 710 میلیون دلار

وزیر اطلاعات دیگر دستاورد وزارت متبوعش را مبادله زندانیان ایرانی دانست و گفت: وزارت اطلاعات ماموریتی که شورای عالی امنیت ملی بر عهده وزارت اطلاعات گذاشت را با موفقیت به مرحله انجام رساند و در نتیجه مذاکراتی که انجام شد چند زندانی ایران از زندان‌های امریکا آزاد و ‌از چندین فرد تحت تعقیب،‌ رفع تعقیب به عمل آمد.

علوی افزود: یک بانک از تحریم خارج شد و 400 میلیون دلار سرمایه ایران با سود آن که جمعا یک میلیارد و 710 میلیون دلار می‌شد،‌ به کشور بازگردانده شد.

وزیر اطلاعات خاطرنشان کرد: این خدمات است که امام راحل کارکنان فداکار این وزارت را مفتخر به سربازی گمنام امام زمان(عج) کردند و فرمودند فرق است بین سرباز گمنامی که قدرتهای مادی به آن فخر می‌فروشند و بین سربازان گمنامی که پرورده اسلام و مکتب توحید است که انگیزه آنان تحصیل قدرت و اکثرا ستمکاری است و انگیزه اینان خدا و طلب حق است.

علوی با بیان این که رهبر معظم انقلاب نیز نیروهای وزارت اطلاعات را عناصری مومن، متدین، وارسته و فداکار خواندند و تلاش آنان را در راه برقراری امنیت کشور مجاهدت خاموش نامیدند، اضافه کرد: سربازان گمنام امام زمان(عج) با نیرویی که از این دو مدال افتخار می‌گیرند با تمام توان، در جهت انجام وظیفه و برقراری امنیت برای شما مردم عزیز می‌کوشند تا رضای حق تعالی و خشنودی شما بندگان خدا را تحصیل و لبخند رضایت را بر لبان ولی امر و فرمانده خویش بنشانند.

کد خبر 334417

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha