جمعه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تعطیلی دانشگاه‌ها در اوایل انقلاب گفت: در آن زمان دانشجویان قیام کردند و دانشگاه‌ها تعطیل شد؛ اسمش را انقلاب فرهنگی گذاشتند و این کار اشتباهی بود و من با آن مخالف بودم.

هاشمی رفسنجانی

به گزارش ایلنا؛ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مراسم سی و چهارمین سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی  گفت: امروز روز شیرینی برای ما بود و شاهد دستاوردهای دانشگاه آزاد اسلامی در نمایشگاه بودیم؛ دستاوردها نشان می‌دهد که این دانشگاه وارد مرحله جدیدی شده است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد در طول سی و سه سال دستاوردهای زیادی داشته است، گفت: 54 درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های کشور مربوط به این دانشگاه است.

رئیس هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه اگر بخواهیم جامعه‌ای موفق داشته باشیم و شأن اسلام و اهل بیت را مراقبت کنیم؛ باید وضعیت‌مان خیلی بهتر از اینها باشد، گفت: زمانی که انقلاب اسلامی پیروز شد؛ 60 درصد مردم بیسواد بودند و دانشمندانی که بتوانند کشور را اداره کنند به اندازه کافی وجود نداشت.

آیت الله هاشمی رفسنجانی به تعطیلی دانشگاه‌ها در اوایل انقلاب اشاره کرد و گفت: در آن زمان دانشجویان قیام کردند و دانشگاه‌ها تعطیل شد و اسمش را انقلاب فرهنگی گذاشتند و این کار اشتباهی بود و من با آن مخالف بودم.

وی با اشاره به اینکه در آن زمان همه دنیا با ما می‌جنگیدند و دانشگاه‌های ما به اتاق‌های جنگ تبدیل شده بود و اسلحه‌ها را از کلانتری و پادگان‌ها به دانشگاه می‌بردند، افزود: در آن زمان با آقای جاسبی صحبت کردیم و به این نتیجه رسیدیم که با کمک مردم دانشگاهی تاسیس کنیم، چرا که معتقد بودیم که دولت به زودی پول پیدا نمی‌کند که دانشگاه‌ها را توسعه دهد.

رئیس هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان این مطلب که در آن زمان دولتی کردن دانشگاه‌ها تقریبا ارتداد محسوب می‌شد، افزود: در آن زمان همه دانشگاه‌های غیردولتی و مدارس غیردولتی را دولتی کرده بودند و ما می‌خواستیم؛ دانشگاه آزاد اسلامی را تاسیس کنیم و این کار را انجام دادیم. همچنان بعد از گذشت 33 سال هنوز جبهه‌گیری‌هایی در مورد این دانشگاه وجود دارد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی اضافه کرد: زمانی که موضوع تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی را با امام در میان گذاشتیم؛ ایشان تایید کردند که کار خوبی است، اما گفتند که خودتان باید پول پیدا کنید اما من هدیه کوچکی می‌دهم.

وی با اشاره به فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: شرکت دانش‌بنیان دانشگاه آزاد نزدیک به یک سال است که شروع به کار کرده و طی این مدت دستاوردهایی از سوی دانشجویان و اساتید به ثبت رسیده است.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه در سند چشم‌انداز 20 ساله یک بند مربوط به توسعه‌های دانش‌بنیان است، افزود: ما براساس این سند بالادستی شرکت‌های دانش‌بنیان را پایه‌گذاری کردیم و در حال حاضر مراکز رشدی که در دولت من تاسیس شد؛ پیشرفت‌های خوبی داشته است.

وی با اشاره به درآمدهای دانشگاه آزاد اسلامی از شهریه‌های دانشجویان گفت: در حال حاضر به دنبال کاهش وابستگی به شهریه‌ها هستیم و بنا داریم از طریق استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان نیازهای خود را رفع کنیم.

کد خبر 334429

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha