مجموع نظرات: ۰
جمعه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۲
۰ نفر

شهروندان تهرانی در روزهای اخیر دیده‌اند که بیلبوردها و تابلوهای شهری دوباره میزبان تصاویر آثار هنری از گوشه و کنار جهان شده‌اند.

شهر نکارخانه

امروز آغاز دومين دوره از طرح «نگارخانه‌اي به وسعت يك شهر» است تا تهران دوباره به يك نمايشگاه آثار هنري شود. اجراي اين طرح سال گذشته نيز بازخوردهاي بسياري داشت و البته بيشتر شهروندان و كارشناسان اين اقدام را ستودند.

حالا از امروز نيز بيش از 2هزار سازه تبليغاتي شهر ميزبان تصاوير بيش از 800اثر از هنرمندان داخلي و خارجي خواهد بود. اگرچه نخستين دوره نگارخانه‌اي به وسعت يك شهر سال گذشته از ۱۵ تا ۳۱ ارديبهشت در تهران برگزار شد اما امسال به‌دليل برگزاري نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران و مسابقات بين‌المللي قرآن كريم اين برنامه به‌صورت رسمي از امروز، اول خرداد در تهران آغاز شده و تا 10خرداد نيز ادامه خواهد داشت.

در دومين دوره از برگزاري اين طرح دو سوم آثار مربوط به ايران و بقيه نيز خارجي خواهند بود. اين در حالي است كه 300اثر نيز با موضوع حضرت مهدي(عج) و آزادسازي خرمشهر خواهد بود. عيسي عليزاده، رئيس سازمان زيباسازي شهرداري تهران درباره اجراي اين طرح در پايتخت گفت: در اين دوره نيز بنا به تصميم شوراي سياستگذاري نگارخانه‌اي به وسعت يك شهر، آثار هنري شاخص ايراني و خارجي كه عموما در موزه‌ها نگهداري مي‌شوند و جزو بهترين‌ آثار هنري هستند را براي اكران در فضاي تبليغات شهري انتخاب كرديم.

عيسي عليزاده همچنين درباره انتخاب آثار ايراني گفت: در اين دوره آثار هنرمندان شاخص مدرن از كمال‌الملك به بعد را انتخاب كرديم و بيشتر آثار هنرمنداني به نمايش در خواهد آمد كه در قيد حيات نيستند. مديرعامل سازمان زيباسازي شهر تهران همچنين درباره تفاوت اين دوره با دوره نخست اين رويداد هنري توضيح داد: در اين دوره زمان بيشتري براي طراحي، چاپ و نصب در اختيار داشتيم درحالي‌كه در دوره قبل در يك زمان ۲۰ روزه اين رويداد را برپا كرديم. اين زمان اين امكان را در اختيار ما قرار داد تا ضعف‌هاي دوره قبل را برطرف كنيم.

وي همچنين از مشاوره با صاحب‌نظران حوزه هنرهاي تجسمي و نقد و بررسي روند برگزاري اين رويداد در دوره قبل و برطرف كردن اشكالات خبر داد و اظهار كرد: در گروه مشاورين از موزه‌ها، به‌طور مثال نمايندگاني از موزه هنرهاي معاصر تهران و موزه ملك حضور داشتند و در نهايت اين نويد را مي‌دهيم كه به لحاظ انتخاب آثار و اجراي آن شاهد يك اتفاق خوب در سطح شهر باشيم.

کد خبر 334479

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha