همشهری آنلاین: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری مباحثی که در خصوص انتصاب مشاور دفتر امنیتی آمریکا در وزارت علوم مطرح شده است را تکذیب کرد.

به گزارش مهر، دکتر محمد فرهادی در حاشيه ديدار با پروفسور «زبتا خان شینواری» برنده جایزه اخلاق در علم، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالي درباره مباحث مطرح شده مبنی بر انتصاب مشاور امنیتی آمریکا در دوبی در وزارت علوم، گفت: این مسئله اصلاً صحت ندارد؛ اولاً دفتر بین‌المللی وزارت علوم، دفتر نبوده بلکه مرکز همکاری‌های علمی و بین‌المللی است و آنچه که مطرح شده، یک اشتباه محض و یک غلط و مصداق جرم است و باید تحت پیگرد قانونی قرار گیرد.

وزير علوم، تحقيقات و فناوري یادآور شد: حتی تصاویری که در کنار هم قرار داده شده، مونتاژ است و اصلاً چنین چیزی صحت نداشته و ساختگی است.

فرهادی در حاشیه این دیدار در خصوص جایزه اخلاق در علم ابن‌سینا نيز گفت: جایزه «اخلاق در علم ابن‌سینا» به پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران در سال ۲۰۰۲ توسط سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد برای گرامیداشت پژوهش و خدمات افراد و گروه‌هایی تأسیس شد که در زمینه اخلاق در علم فعالیت دارد.

وي افزود: پیشنهاد اعطای جایزه اخلاق در علم به نام دانشمند ایرانی، ابن‌سینا در آخرین کنفرانس عمومی یونسکو در سال ۲۰۰۱ مطرح و با آن موافقت شد. این جایزه هر دو سال یک بار ارائه می‌شود و به طور عملی از سال ۲۰۰۳ با همکاری سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی و آموزشی ملل متحد (یونسکو) آغاز شده است.

وزير علوم ادامه داد: برنده جایزه توسط مدیرکل یونسکو بر اساس پیشنهادهای یک هیأت داوری بین‌المللی انتخاب می‌شود. هیأت داوری مرکب است از سه عضو با ملیت‌های مختلف که یکی از آنها باید از منطقه جنوب غربی و مرکزی آسیا باشد. آنها از سوی مدیرکل یونسکو و از میان اعضای کمیسیون جهانی مربوط به اخلاق در علم و فناوری منصوب شده و جایزه آنها در حضور نمایندگان جمهوری اسلامی ایران تقدیم می‌شود.

فرهادي گفت: چهارمین دوره جایزه بین‌المللی «اخلاق در علم ابن‌سینا» این بار به زبتا خان شینواری دانشمند پاکستانی در حوزه اخلاق در علم و آموزش ارائه شد که یکی از جایزه‌های وی، یک هفته سفر در ایران و بازدید از دانشگاه‌ها و سخنرانی در دانشگاه‌ها است.

کد خبر 334704

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha