یکشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیر کل دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: مدرسه طبیعت کلید سعادت کره زمین است و کودکان به عنوان نسل آینده در این مدرسه به محیط زیست نگاهی، ارزشی و غیرقابل معامله پیدا می‌کنند.

محمد درویش

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محمد درویش مدیر کل دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص مدارس طبیعت، اظهار داشت: در این مدارس به نسلی آموزش داده می‌شود که محیط زیست و حفظ آن را به عنوان ارزشی غیرقابل معامله در زندگی خود پنداشته و به دور از محتوای حفظی آموزش می‌بینند.

وی با بیان این که متاسفانه برای بسیاری از مردم ارزش و اهمیت محیط زیست آن گونه که باید تبیین نشده و آن‌ها به شکلی انفعالی به تخریب موهبت طبیعی می‌پردازند، گفت: در همین راستا پژوهش‌های مستمری در اتحادیه اروپا، آمریکا، استرالیا و ژاپن انجام شده و این نتیجه به دست آمده که اگر قرار باشد موضوع محیط زیست کلیدی باشد باید نظام آموزش و پرورش متحول شود تا نسل جدید با رغبت به آموختن بپردازند و البته عشق و علاقه به طبیعت نیز در آنها افزایش پیدا کند.

مدیر کل دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به این که مدارس طبیعت در بسیاری از کشورهای دنیا به ثمر رسیده و نتایج شگفت‌انگیزی به بار آورده است، افزود: کودکان در این مدارس راه و رسم زندگی کردن را آموخته و با انجام فعالیت‌های گروهی و اجتماعی، منفعت گروهی را به منفعت شخصی ترجیح می‌دهند.


درویش تصریح کرد: تاکنون 11 مدرسه طبیعت در ایران به ثبت رسیده که در حال فعالیت و آموزش‌دهی به کودکان ایران زمین هستند و بعد از ماه مبارک رمضان دوازدهمین مدرسه در ورزشگاه آزادی و همچنین سیزدهمین مدرسه نیز در شیراز افتتاح می‌شود.

وی بیان داشت: طبق گزارش‌های رسیده از نتایج مدارس طبیعت کشور، نه تنها خانواده‌ها از این مدارس استقبال کرده‌اند، بلکه کودکان بسیاری که به بیماری‌هایی چون اوتیسم مبتلا باشند، با حضور در این مدارس رفتار آنها به شکل قابل توجهی بهبود یافته است.

مدیر کل دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: مدرسه طبیعت کلید سعادت کره زمین در تمامی کشورها است.

کد خبر 335310

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha