یکشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: خوانش فیلمنامه‌ی "سرب" به فریماه فرجامی، بازیگر این فیلم که در مراسم حاضر بود، تقدیم شد.

به گزارش ایسنا، خوانش فیلمنامه «سرب» مسعود کیمیایی، از مجموعه خوانش‌های «فیلم‌هایی که دوست داشتیم» شامگاه 8 خردادماه در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.

این خوانش را که سام قریبیان کارگردانی می‌کرد، اجرایش را به فریماه فرجامی بازیگر نقش "مونس" در فیلم که از حاضرین در مراسم بود تقدیم کرد.

در این برنامه به هدایت سام قریبیان، نقشخوان‌هایی با صداهایی آشنا و ماندگار حضور داشتند. جواد مولانیا راوی فیلمنامه، رویا نونهالی و افشین زی‌نوری با صداهای گرمشان نقش "مونس" و "دانیال" را بازخوانی کردند.

مسعود فروتن با نقش خوانی دکتر مه یِر، نیما رئیسی در نقش یزقل، مسعود کرامتی با خوانش نقش میرزا محسن خان و برادر بزرگتر نوری که دیالوگ‌هایش را کورش تهامی می‌خواند، فیلم «سرب» را با رنگ و بویی نزدیک به فیلم برای حاضرین یادآوری کردند.

دیگر نقش‌های این برنامه را سام قریبیان در نقش دندانپزشک، نازنین کریمی از مجریان طرح برنامه در نقش زن چراغ‌دار و مادر دانیال، سید جواد یحیوی مدیر روزنامه، رامین پرچمی یوسف ماجا، ایرج شهرزادی حاج‌مهدی، سهیل براتی خاخام، فرشید نوابی دلال بندر مرزی و سهراب دانش بهزادی نقش اسحاق، خوانش کردند.

همچنین بهزاد حاجی حسنی به عنوان نوازنده‌ی تنبک در این برنامه حاضر بود که با نواختن این ساز،فضای خوانش را به فیلم نزدیک‌تر کرد و در بخش‌هایی مخاطبان در ادامه‌ی شنیدن صدای تنبک حاجی حسنی، نوای تنبک فیلم را می‌شنیدند.

این برنامه که سومین خوانش مجموعه به حساب می‌آمد، نظم و هماهنگی بیشتری در نمایش و توقف بخشهایی از فیلم دیده می‌شد. همچنین نقش خوان‌هایی مانند افشین زی نوری،کورش تهامی و رویا نونهالی به زیبایی و عمق هرچه تمام تر دیالوگ هایشان را با صدایی بغض آلود، غمگین و در برخی مواقع حتی فریاد می‌زدند که حاضرین را تحت تاثیر قرار داده بود.

این فیلم به کارگردانی مسعود کیمیایی است که علی‌رغم تمایلش برای حضور در این خوانش، به دلیل کسالت نتوانست حضور پیدا کند.

رویگری نیز که در بروشور به عنوان یکی از نقش‌خوان‌ها یاد شده بود، به دلیل کسالت نتوانست در این جایگاه حاضر شود و در میان حاضرین به تماشای فیلم، خوانش نشست و نقشش را فرشید نوابی خوانش کرد.

سام قریبیان در ابتدا این برنامه با اشاره به حضور پسر زنده‌یاد هادی اسلامی در این برنامه، از این بازیگر فیلم که امروز در میان ما نیست یاد کرد.

او در ادامه یاد گیتی پاشایی، آهنگساز فیلم را گرامی داشت و اجرا را به فریماه فرجامی،بانوی بزرگوار سینما تقدیم کرد.

فرشته طائرپور، مجید مظفری، رضا رویگری، فرزاد موتمن و ... از هنرمندان حاضر در این برنامه بودند.

این خوانش که از آن استقبال خوبی به عمل آمده بود، سومین برنامه‌ی مجموعه "فیلم‌هایی که دوست داشتیم" پس از خوانش فیلمنامه‌های "اجاره نشین‌ها"ی داریوش مهرجویی و" سگ کشی" بهرام بیضایی بود.

کد خبر 335343

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha