همشهری آنلاین: مقامات ترکیه به مناسبت ۵۶۳ سالروز فتح قسطنطنیه به دست سپاهیان عثمانی، از مردم این کشور خواستند در راهپیمایی میلیونی که روز یکشنبه برگزار می شود، شرکت کنند.

فراخوان اردوغان برای راهپیمایی در سالروز فتح قسطنطنیه

به گزارش خبرگزاری فارس، مقامات ترکیه طی فراخوانی از مردم خواستند برای سالروز فتح «قسطنطنیه» در راهپمایی میلیونی شرکت کنند.

به گزارش خبرگزاری روسیا الیوم، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه از مردم این کشور برای شرکت در راهپیمایی بزرگداشت 563 سالروز فتح قسطنطنیه پایتخت امپراتوری روم، به دست نیروهای امپراتوری عثمانی روز یکشنبه (امروز) در استانبول دعوت کرد.

این مراسم کمتر از یک ساعت دیگر با حضور اردوغان آغاز خواهد شد و پیش بینی می‌شود در این راهپیمایی بیش از یک میلیون نفر شرکت کنند.

قرار است در این راهپیمایی شخصیت‌های سیاسی ترکیه از جمله بن علی ایلدیریم نخست وزیر و رئیس حزب عدالت و توسعه شرکت کند که پارلمان ترکیه امروز به کابینه وی رأی اعتماد داد.

به دلیل اینکه احتمال انجام حملات تروریستی در این مراسم می‌رود، مقامات ترکیه برای تأمین امنیت این راهپیمایی اقدام به انجام اقدامات و تدابیر شدید امنیتی کرده‌اند.

اردوغان سال گذشته در سالروز فتح قسطنطنیه که قبل از آغاز انتخابات پارلمانی ترکیه بود، برای حمله به منتقدان خود، از این مراسم استفاده کرد.

سپاه عثمانی به فرماندهی سلطان محمد فاتح در 6 آوريل سال 1453 به قسطنطنیه پایتخت «کنستانتین یازدهم» امپراتور روم شرقی حمله کرد و آن را تا 29 مه همان سال به محاصره درآورد و در همان روز شهر سقوط کرد و امپراتوری 1100 ساله روم شرقی پایان یافت.

کد خبر 335354

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha