همشهری آنلاین - سجاد میرزامهدی تهرانی: بازی ویدیویی فالوت ۴ (Fallout ۴) یک بازی در دوسبک اکشن نقش آفرینی و تیرانداری اول شخص است. این بازی در ۱۰ نوامبر سال گذشت برای کنسول‌های نسل ۸ و مایکروسافت ویندوز منتشر شد.

فالوت 4 را استودیو بازی سازی Bethesda Softworks طراحی کرده که سابقه طراحی بازی‌هایی همچون اسکایریم را دارد. این بازی در کل پنجمین مجموعه از سری بازی‌های فالوت می‌باشد.

فالوت 4 عنوان موفقی از آب درآمد. به طوری که در جوایز بازی‌های ویدیویی سال 2015 نامزد در 2 رشته از جمله بهترین بازی سال شد. همچنین در جوایز بازی‌های ویدیویی بفتا توانست عنوان بهترین بازی سال را کسب کند.

  • طراحی بازی

فالوت 4 در طراحی بازی حرف‌های جالبی برای گفتن دارد که به آن می‌پردازیم. اولین نکته‌ای که در برسی هر بازی به چشم می‌خورد و برای علاقه‌مندان مهم است طراحی گرافیک بازی است. در کل واژه متوسط رو به بالا برای توصیف گرافیکی این بازی مناسب می‌باشد.

کلا Bethesda در ساخته‌های قبلی خود هم نشان داده است که نمی‌تواند بازیهایی با گرافیک شگفت‌انگیز طراحی کند. در مقایسه با بازی‌های هم‌تراز فالوت 4 مانند ویچر و بلاد بورن این بازی از لحاظ گرافیکی ضعیف‌تر عمل کرده است. با این همه با استفاده از گرافیکی نسبتا خوب Bethesda توانسته به زیبایی هرچه تمام‌تر فضای آخر‌الزمانی را به تصویر بکشد.

بازی فالوت ۴

این بازی در محیطی اتفاق می‌افتد که انفجار سلاح‌های هسته‌ای محیط بازی که واقع در آیالت ماساچوست است را نابود و تبدیل به ویرانه‌ای کرده است.

مورد بعدی که واقعا فالوت 4 آن را زیبا ترسیم کرده جلوه‌های بصری است. به معنای واقعی و اگر از حق نگذریم به زیبایی هرچه تمام‌تر جو آخرالزمانی را به بازیکن القا می‌کند. از آن جایی که محیط بازی تحت شعاع مواد رادیواکتیو قرار گرفته، فالوت4 توانسته فضایی با جلوه مرده و بی روح متناسب با داستان بازی طراحی کند.

تقریبا محیطی پوچ در این بازی شما شاهد هستید محیطی که در آن هیچ شباهتی به دنیا مدرن ندارد. در بحث صورت‌گری فالوت4 امتیاز قابل قبولی را دریافت می‌کند اما می‌توانست بر روی صورتگری بیشتر کار شود. یک نکته قابل توجه در بحث طراحی بازی وجود دیالوگ‌های قوی در این بازی است. بسیار نقل قول‌های صورت گرفته دقیق است که گاهی آدم فکر می‌کند که دارد فیلم سینمایی تماشا می‌کند.

صداگذاری‌های صورت گرفته عم از صدا پیشگی و صدای سلاح‌ها همگی به نحوه قابل قبولی طراحی شده است. درباره موسیقی بازی هم باید بیان داشت که در مقایسه با ساخته‌های قبلی Bethesda فالوت 4 موسیقی چندان قوی ندارد.

  • گیم‌پلی فالوت 4

همانطور که گفته شد، فالوت 4 از در دوسبک اکشن نقش آفرینی و تیرانداری اول شخص است. در ابتدا بازی بازیکن باید کاراکتر مورد نظر خورد را طراحی کند. تنوع انتخاب و کلاس خاصی برای انتخاب کاراکتر وجود ندارد. به این معنا که بازیکن از بین دو شخصیت زن و مرد یکی را انتخاب کند.

در طراحی کاراکتر بازی، فالوت واقعا دست و دلباز عمل کرده. به این معنا که بازیکن توانایی طراحی جزئی ترین حالات خلق یک کاراکتر را دارد.

علاوه بر دوسبک گفته شده در این بازی عناصر سبک جهان باز در این بازی به چشم می‌خورد. بازیکن می‌تواند در تمام نقشه بازی پرسه بزند. درباره نقشه بازی باید گفت که نسبت به بقیه نقشه‌های بازی جهان باز این بازی دارای نقشه کوچک‌تر اما با جرئیات زیاد است.

این بازی با دید اول شخص و سوم شخص طراحی شده. یعنی بازیکن می‌تواند در هر حالتی که خواست دوربین بازی را تنظیم کند.

در حالت سوم شخص بازی کاراکتر نمی‌تواند سنگر بگیرد و جای خود را عوض کند که این یک حفره بزرگ به شمار می‌آید. در این قسمت چند ویژگی جدی به بازی اضافه شده است مانند؛ ساخت تجیزات دفاعی زرهی که در این سیستم بازیکن میتواند لباس‌های جنگی برای خود محیا سازد.

در این سری بازیکن قابلیت ارتقاء دادن به سلاح های خود را دارد همچنین 50 کلاس مختلف از سلاح در این بازی وجود دارد. بازیکن این توانایی را دارد تا سلاح های خود را تا حد زیادی ارتقاء ببخشد.

یکی دیگر ویژگی‌های منحصر بفرد دراین بازی توانایی ساختن قلمروهایی است که در آن ساکنین آواره در آن جاها اقامت دارند و تحت نظر بازیکن است.

در این قلمرو ساخته شده توسط بازیکن، میتوان انواع اقسام تجهیزات دفاعی، غذایی و ... را ساخت.

بازیکن در فالوت4 به وسیله ای به نام The Pip-Boy مجهز ایت که میتواند به منو کاربردی بازی دسترسی داشته باشد. در این قسمت بازیکن میتواند سلاح‌ها و لباس‌های خود را انتخاب کند. بازیکن با گرفتن امتیازاتی به نام xp میتواند مهارت های خود را بالا ببرد.

در آخر برای توصیف کلی فالوت4 باید این را گفت که با تمام کم و کسری‌ها واقعا قیامت را فالوت4  به نمایش گذاشته است.

بازی فالوت ۴

کد خبر 335361

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha