مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۰
۰ نفر

عباس ثابتی‌راد: تنها میدان انقلاب وعده‌گاهی برای شهروندان تهرانی نیست تا روزهای آفتابی تهران را نه زیر آسمان آبی، که زیر آسمانی رنگارنگ از چترهای زیبا سپری کنند. این روزها علاوه بر میدان انقلاب که ظاهری زیباتر یافته است، بسیاری از شهروندان تهرانی بی‌توجه به هیاهوی خودروها در میدان بهارستان گرد می‌آیند و خاطرات سال‌های دور میدانی تاریخی را مرور می‌کنند.

درست در روزهايي كه مجلس دهم شوراي اسلامي كار رسمي خود را آغاز كرده ‌است، مديرعامل سازمان زيباسازي شهر تهران از پايان بهسازي فضاي مياني ميدان بهارستان خبر داد. عيسي عليزاده با اشاره به بهسازي نما و منظر ميدان بهارستان گفت: ميدان بهارستان‌ به‌عنوان يك ميدان تاريخي با بازطراحي حوض و فواره ايراني و چيدمان نشيمن با مفهوم دعوت به انتظار و نظاره خانه ملت (مجلس) به بهره‌برداري رسيد.

به گفته وي، از مجموع 18بناي حلقه ميدان بهارستان عمليات بهسازي و مرمت نماي 16بنا به اتمام رسيده است. در واقع آرام‌سازي در جداره‌هاي ميدان بهارستان، اطراف مجسمه شهيد مدرس و باغچه‌هاي مياني ميدان، در جداره‌هاي اطراف ميدان حذف زوائد صورت گرفته است. همچنين تمامي تابلوها و سردر مغازه‌ها و كركره‌هاي داخل ميدان ساماندهي شده است. وي افزود: مفهوم بنياديني كه در برنامه‌ريزي عمليات اين پروژه مدنظر قرار گرفته است توجه بخشيدن و دعوت به نظاره خانه ملت (مجلس شوراي اسلامي) است.

عليزاده به تجربه ساماندهي ميدان انقلاب اشاره كرد و گفت: بعد از تجربه ساماندهي خيابان جمالزاده تا چهارراه وليعصر، با توجه به تجربيات به‌دست آمده و نتايج كار و استقبال مردم، و همچنين تأكيد شهردار تهران درخصوص توجه به بافت تاريخي ساماندهي و بازپيرايي اطراف ميدان بهارستان را شروع كرديم و اين محور از ميدان بهارستان تا چهارراه سيروس نيز مورد توجه قرار گرفت.

  • اقدامات ويژه به مناسبت گشايش مجلس دهم

هفته گذشته و در آستانه پايان كار نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي يك هنرمند، اسامي نمايندگان مجلس در دو دوره‌ مهم و تاريخي را در قالب يك هنر شهري، خوشنويسي و حكاكي كرد. ابوطالب آقامهدي، درباره ايده اين كار اظهار كرد: خوشنويسي و حك اسامي اين نمايندگان بخشي از پروژه بهسازي و ساماندهي نما و منظر ميدان بهارستان است. اين كار به‌مناسبت گشايش دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي انجام شد.

او ادامه داد: در اين هنر شهري، اسامي نمايندگان نخستين مجلس شوراي ملي مشروطيت (سال1284) و نخستين نمايندگان مجلس شوراي اسلامي جمهوري اسلامي (سال1358) بر جداره حوض ايراني ميدان بهارستان خوشنويسي و حك ‌شد. ميدان بهارستان البته پيش‌تر شاهد اتفاقات ديگري هم بود. ازجمله نورپردازي ساختمان قديمي مجلس شوراي اسلامي به مناسبت ايام دهه فجر و همچنين استفاده از خوشنويسي به‌عنوان نرده ساختماني در طرح جداره‌هاي ميدان.

کد خبر 335375

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha