همشهری آنلاین: یک متخصص طب سنتی تدابیر دارویی رفع جوش‌های صورت با گیاهان دارویی را تشریح کرد.

 تدابیر دارویی رفع جوش‌های صورت با گیاهان دارویی

به گزارش خبرگزاری تسنیم, اکرم‌السادات اطیابی درباره تدابیر دارویی رفع جوش و مشکلات پوستی اظهار داشت: در درمان تمام بیماری‌ها از جمله مشکلات پوستی ابتدا باید با داروها و غذاها مواد زائد در خون را پاکسازی کنیم که از منضج‌ها و مسهل‌ها استفاده می‌کنند.

به‌گفته وی منضج داروها یا غذاهایی هستند که مواد زائد را در خون اصطلاحاً می‌پزند و مسهل‌ها مواد زائد به‌اصطلاح پخته‌شده را از بدن دفع می‌کنند.

  • معرفی یک منضج و مسهل ساده برای قبل از هر غذا

این متخصص طب سنتی افزود: گیاه شاه‌تره، کاسنی، بنفشه سه‌رنگ و شیرین‌بیان از مجموع به‌نسبت مساوی و آسیاب‌شده هر روز 2 قاشق غذاخوری در 3 لیوان آب جوشانده تا 1 و نیم لیوان باقی بماند. صاف شده و نیم ساعت قبل از هر غذا نصف لیوان میل شود.

  • معرفی یک منضج و مسهل ساده برای ناشتا

اطیابی اضافه کرد: عرق شاه‌تره،کاسنی و بید در مجموع یک لیوان + یک قاشق غذاخوری خاکشی + یک قاشق غذاخوری سکنجبین هر روز صبح ناشتا خورده شود و حداقل یک ساعت بعد از آن صبحانه صرف شود.

وی عنوان کرد: چنانچه در زمان مصرف داروها احساس سردی مزاج ایجاد شد (بی‌حالی, خواب‌آلودگی و ...) لازم است چند روز تا رفع علائم مصرف دارو قطع شود.

این متخصص طب سنتی یادآور شد: با مصرف داروها در ابتدای درمان جوش‌ها ممکن است که جوش‌ها افزایش پیدا کند که به‌مرور از بین می‌رود. افزایش جوش‌ها در ابتدای درمان امری طبیعی است.

  • راه‌حل رفع خارش جوش‌ها

اطیابی خاطرنشان کرد: ممکن است که جوش‌ها در حین درمان خارش‌دار شود که برای رفع این خارش می‌توان از عرق کاسنی، بید یا شاه‌تره استفاده کرد.

کد خبر 335559

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha