سه‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۰
۰ نفر

حاشیه‌های رسوایی اخلاقی جانی دپ خیلی زود دامن تازه‌ترین فیلم این ستاره بدنام هالیوودی را گرفت و دنباله فیلم بسیار موفق «آلیس در سرزمین عجایب» در نخستین هفته اکران در آمریکای شمالی بسیار ناامیدکننده ظاهر شد.

سینما جهان

به گزارش همشهري، دپ كه به تازگي به‌دليل انتشار گسترده تصاوير بدرفتاري با همسرش امبر هرد تحت تعقيب قرار گرفته و از سوي افكار عمومي به‌شدت زير فشار است، نتوانست كمكي به موفقيت «آليس آن سوي آينه» در گيشه كند. اين فيلم 170ميليون دلاري از اكران در 3763سينماي آمريكا و كانادا فقط 28ميليون دلار به‌دست آورد كه در مقايسه با افتتاحيه 116ميليون دلاري آليس در سرزمين عجايب در بهار 2010 كاهشي 70درصدي را نشان مي‌دهد.

كارشناسان براي 3روز نخست آليس آن سوي آينه، فروشي 55ميليون دلاري پيش‌بيني كرده بودند درحالي‌كه عملكرد 28ميليون دلاري فيلم همه محاسبه‌ها را به هم زد. اين نكته را هم نبايد فراموش كرد كه تيم‌برتن روي صندلي كارگرداني آليس اول نشسته بود و همين در گيشه يك ميليارد دلاري آن بسيار تأثير داشت. آليس دوم را جيمز بوبين كارگرداني كرده كه سومين تجربه در ساختن فيلم بلند است و برتن در اين پروژه به نقش يكي از تهيه‌كنندگان ظاهر شده است.

فيلم‌هاي خانوادگي معمولا ركورد بيشترين فروش را در روزهاي شنبه ثبت مي‌كنند اما آليس آن سوي آينه از اين نظر هم توفيقي نداشت و شايد تبليغات منفي دهان به دهان دليل اصلي اين ماجرا بود. پس از آنكه پرونده درخواست جدايي هرد از دپ علني شد، روز شنبه تصاوير بدرفتاري ستاره هاليوودي با همسرش فضاي رسانه‌ها را درنورديد و به يك رسوايي تمام‌عيار براي بازيگري تبديل شد كه هنوز هم كلي طرفدار در سراسر جهان دارد.

شاهد اين مدعا، فروش خوب آليس آن‌سوي آينه در بازارهاي بين‌المللي است كه از اكران در 80 منطقه دنيا بيش از 65 ميليون دلار فروخت. اين رقم براي صدرنشيني فيلم در جهان كافي بود و نشان داد رسوايي اخلاقي بازيگر 52 ساله براي هواداران او خارج از مرزهاي آمريكا چندان مهم نبوده است. آليس2در چين 27ميليون دلار فروخت و تماشاگران در مكزيك، روسيه و برزيل هم از آن خيلي خوب استقبال كردند.

صدرنشين جدول اين هفته بازار آمريكاي شمالي «مردان ايكس: آپوكاليپس» به كارگرداني برايان سينگر بود كه در تعطيلات موسوم به مموريال دي 80 ميليون دلار در 4150سينما فروخت و مجموع فروش خود را در دنيا به 266ميليون دلار رساند. اين فيلم ابرقهرماني با بودجه 178ميليون دلاري توليد شده و با وجود زمان 144دقيقه‌اي، همچنان تماشاگران را راضي از سالن‌هاي سينما بدرقه مي‌كند. البته منتقدان چندان مردان ايكس تازه را تحويل نگرفته‌اند.

کد خبر 335619

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha