برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم جشنواره سی و چهارم که انتظار می‌رفت در روزهای پایان‌ماه رمضان و همزمان با اکران عید فطر روی پرده سینماها برود، از یکشنبه آینده در آستانه آغاز‌ماه مهمانی خدا اکران می‌شود.

سینما ایران

به اين ترتيب، «ايستاده در غبار» براي كشاندن مردم روزه‌دار به سينماها بايد علاوه بر گرماي هوا، با تب فوتبال و يورو2016هم رقابت كند.به گزارش همشهري، شوراي صنفي نمايش در جلسه روز دوشنبه‌خود رأي به آغاز اكران فيلم تازه محمدحسين مهدويان از 16خرداد داد.

ايستاده در غبار كه پيش‌تر براي اكران نوروز و سپس نيمه دوم بهار دورخيز كرده بود، خيلي ناگهاني مجوز نمايش عمومي گرفت و به‌زودي جايگزين «اژدها وارد مي‌شود» ‌خواهد شد. نكته جالب درباره روايت سينمايي مهدويان از زندگي سردار جاويدالاثر سپاه اسلام اكران همزمان آن در گروه هنر و تجربه است. هادي حجازي‌فر در ايستاده در غبار به نقش سردار احمد متوسليان ظاهر شده است.با آغاز‌ماه رمضان، بحث بليت نيم‌بها و اكران افطار تا سحر هم مطرح شده است. براساس تصميم شوراي صنفي نمايش، سينماها در‌ماه رمضان پيش از افطار بليت نيم‌بها مي‌فروشند و قيمت بليت پس از اذان مغرب، به حالت عادي برمي‌گردد.

ضمن اينكه هنوز هماهنگي براي فعاليت سينماها تا سحر انجام نشده است. ديگر نكته اكران رمضان، اجازه يافتن پرديس‌هاي سينمايي براي اكران فيلم‌هاي پرفروش است و انتظار مي‌رود بار ديگر فيلم‌هاي پرفروش اكران نوروز در پرديس‌ها روي پرده بروند.
با پايين آمدن كف فروش «خنده‌هاي آتوسا» و «مرگ ماهي» در سرگروهي اريكه ايرانيان و ماندانا، اكران فيلم‌هاي «آدت نمي‌كنيم» به كارگرداني ابراهيم ابراهيميان و «ننه قلي» به كارگرداني پرويز صبري از امروز آغاز مي‌شود. خنده‌هاي آتوسا به كارگرداني عليرضا فريد بعد از 5هفته در تهران 410ميليون تومان فروخته و اكران آن در 12سينما ادامه دارد. مرگ ماهي سيدروح‌الله حجازي هم حدود 500ميليون تومان فروخته است.

اژدها وارد مي‌شود ماني حقيقي تا امروز در تهران يك ميليارد و 620ميليون تومان و در شهرستان‌ها 350ميليون تومان فروش داشته و رقابت آن با فيلم 2ميليارد توماني «رسوايي2» همچنان ادامه دارد. در جلسه اخير شوراي صنفي نمايش، قرارداد 2فيلم «دراكولا» به كارگرداني رضا عطاران و «آبنبات چوبي» حسين فرحبخش هم ثبت شده است.

کد خبر 335620

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha