مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰
۰ نفر

شهردار تهران روز گذشته در همایش سراسری علما و ائمه جماعات مساجد تهران گفت قرن‌هاست که علما و فقها با همراهی مردم دین را نسل به نسل حفظ کرده‌اند و امروز نیز حل مشکلات مردم باید دراولویت کارها قرار گیرد.

قالیباف

محمدباقر قاليباف با اشاره به گذشت هزار و چند صد سال از عمر اسلام و شيعه و انتقال نسل به نسل و سينه به سينه فرهنگ اهل‌بيت و فرهنگ قرآني به وجه مشتركي ميان آنها اشاره كرد و گفت: محبين اهل‌بيت، علما و فقهاي دين و آنهايي كه پرورش يافته مكتب امام صادق (ع) بودند، اين فرهنگ را تا امروز همراه با مردم به‌دست ما سپرده‌اند. وي با بيان اينكه مقطعي از تاريخ نداريم كه مانند امروز در نظام جمهوري اسلامي، شيعه در مسند حكومت سياسي باشد تصريح كرد كه امروز نيز راه تداوم اين فرهنگ تكيه بر مكتب امام صادق(ع) و حوزه‌هاست كه علما و فقها پيش‌ قراولان آن بوده و حاميان و همراهان آن هم مردم هستند. شهردار تهران فلسفه وجودي نظام جمهوري اسلامي را توجه به دين و تربيت دانست و گفت: اگر احساس كنيم اين مسائل را بايد دولتي كرد حتي اگر اين دولت جمهوري اسلامي باشد، اشتباه كرده‌ايم.

اگر تصور كنيم با پيش‌برد علم و تكنولوژي و نانو مي‌توانيم در مقابل دنيا و دشمنان به پيروزي برسيم و نظام را با اقتدار پيش ببريم اشتباه كرده‌ايم؛ عمق استراتژي نظام جمهوري اسلامي درقلب مردم است نه در قدرت اقتصادي‌. قاليباف به سفر خود به يكي از شهرهاي جنوبي و مشاهده مشكلات معيشتي شهروندان آنجا و درخواست كمك امام جمعه از شهرداري براي تكميل مصلاي آن شهر اشاره كرد و افزود:‌ در پاسخ به درخواست امام جمعه اعلام كردم كمك به ساخت مصلي در وضعيتي كه مردم اين شهر در فقر به‌سرمي‌برند حرام است.

وي با تأكيد براينكه نوكري مردم را وظيفه خود و توفيق الهي دانسته و تاكنون در شهرداري از كمك به مساجد كوتاهي نكرده و بعد ازاين هم نخواهد كرد گفت: اما اين راه، راه درستي براي رسيدن به اهداف مورد نظر نيست و اين مسير ما را به‌جايي نمي‌رساند. شهردار پايتخت روحانيت و مساجد را پناهگاه مردم دانست و بر به‌كارگيري روش‌ها و ابزار جديد ارتباطي براي جذب مشاركت شهروندان تأكيد كرد و افزود: با مشاركت مردم مي‌توانيم بسياري از مشكلات را حل كنيم. به بركت حضور آنها، كمك‌هاي شهرداري چيزي نخواهد بود.

قاليباف با بيان اين موضوع كه نبايد دنبال آن باشيم كه ابتدا مشكلات مساجد را حل كنيم، بلكه بايد به رفع مشكلات مردم پرداخت افزود:‌ با كمك به مردم مشكلات مساجد هم حل خواهد شد. مردم، مسجد و روحانيت را پناهگاه خود مي‌دانند و در همه امور به آن پناه مي‌آورند. اگر كار مردم اولويت ما شود مي‌توان در محراب ساده نماز خواند. مردم با محوريت علما و فقها چند صد سال است كه اين فرهنگ را نگه داشته‌اند اما اين از بدبختي ماست اگر تصور كنيم اين فرهنگ را با پول شهرداري مي‌توان نگه داشت. وي با اشاره به جمله‌اي از مقام معظم رهبري كه فرمودند مسجد‌سازي‌ وظيفه شهرداري نيست اما كار خوبي است گفت: من مي‌توانستم با استناد به گفته ايشان به مساجد كمك نكنم اما بايد براي دينداري مردم درجامعه اسلامي و آباداني جامعه تلاش كرد.

شهردار پايتخت افزود: همه كارهايي كه انجام مي‌دهيم به اين دليل است كه بتوانيم در كنار آرامش، عبادت خداوند را نيز انجام دهيم. بافرهنگ و روحيه جهادي مي‌توانيم سازوكاري فراهم كنيم كه با كمك مردم مشكلات را حل كرده و از سطح شهر محروميت‌زدايي كنيم. خانواده‌هاي محتاج به نان شب در تهران داريم و از آن طرف هم خانواده‌هاي بي‌نيازي كه داوطلب كمك به نيازمندانند و ما مي‌توانيم ميان اين دو ارتباط برقرار كرده و به اين روش بتوانيم مشكلات را حل كنيم.

  • قدرداني از فعاليت‌ها در حوزه ديني

حجت‌الاسلام جواد صادق‌زاده، رئيس مركز فعاليت‌هاي ديني شهرداري تهران نيز طي سخناني ضمن تشكر ازهمكاري مركز رسيدگي به امور مساجد به كمك‌هاي شهرداري به مساجد تهران در مناسبت‌هاي مختلف اشاره كرد و گفت: ‌سال گذشته 42ميليارد تومان به مساجد و حوزه‌هاي علميه كمك شده است.

دهه غبارروبي مساجد نيز كمك‌هاي لازم براي شست و شو و غبارروبي در اختيارشان قرار گرفته است. وي ضمن اشاره به تقدير و تكريم علما و مراجع عظام از اقدامات شهرداري در توسعه و كمك به مسجد گفت: تبيين فرهنگ ترافيك و اهميت تفكيك پسماند از مبدا موضوعاتي است كه ائمه جماعات مساجد بايد بر آنها تأكيد كنند. در پايان اين مراسم نيز از شهرداران مناطق 3، 6 و 11 به‌خاطر فعاليت برجسته در حوزه دين در مناطق تقدير شد.

کد خبر 335633

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha