همشهری آنلاین: احزاب سیاسی در اسپانیا مبارزات انتخاباتی خود را آغاز کردند. بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی‌ها در انتخابات ۲۶ ژوئن (ششم تیر) ائتلاف چپ به رهبری حزب ضد ریاضت اقتصادی پودموس آراء چشمگیری به دست خواهد آورد.

spain

به گزارش يورونيوز نتایج این نظرسنجی در اسپانيا حاکی از آن است که حزب مردم به رهبری ماریانو راخوی گرچه پیشتاز خواهد بود اما از رسیدن به اکثریت مطلق کرسی‌های پارلمان بازخواهد ماند و ناگزیر بار دیگر به ائتلاف با سوسیالیست‌ها یا لیبرال‌ها روی خواهد آورد.

به باور تحلیلگران این انتخابات تلخ ترین کارزار سوسیالیست‌ها خواهد بود و احتمالا تجربه حزب چپ میانه پاسوک در یونان برای این حزب نیز تکرار می‌شود. اگر حزب سوسیالیست به رهبری پدرو سانچز با حزب مردم ائتلاف کند در آن‌صورت در برابر حزب ضد ریاضت اقتصادی پودموس قد علم خواهد کرد. و اگر با پودموس ائتلاف کند امکان ندارد به جناح چپی قدرتمند در کشور تبدیل شود.

براساس پیش بینی‌ها، در این انتخابات حزب مردم با کسب ۲۹ درصد آراء پیشتاز خواهد بود. پس از آن به ترتیب حزب ضد ریاضت اقتصادی پودموس ۲۶ درصد، حزب سوسیالیست حدود ۲۱ درصد آراء و حزب لیبرال سیودادانوس هم حدود ۱۵ درصد آراء را از آن خود خواهند کرد.

با این همه دو هفته مانده به انتخابات و ممکن است اوضاع تغییر کند. چراکه یک ششم رای دهندگان هنوز بلاتکلیف‌اند و همین تعداد نیز در نظر دارند که در انتخابات شرکت نکنند.

کد خبر 336520

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha