همشهری آنلاین: دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد برداشتن نام ائتلاف تحت امر عربستان از فهرست سیاه به دلیل تهدیدهای برخی کشورها مبنی بر قطع حمایت‌های مالی‌شان از سازمان ملل صورت گرفته است.

بان کی مون: برداشتن نام عربستان از لیست سیاه دردنا‌ک‌ترین تصمیمات بود

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ به نقل از شبکه المیادین، بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل عنوان داشت: تصمیم سازمان ملل مبنی بر درج نام ائتلاف سعودی در فهرست سیاه که به دلیل کشتار کودکان اتخاذ شد، به این امر انجامید که برخی از کشورها تهدید کردند که حمایت مالی خود را از بسیاری از برنامه‌های سازمان قطع می‌کنند.

وی گفت که تصمیمش برای برداشتن موقت نام ائتلاف از فهرست سیاه از دردناک‌ترین و دشوارترین تصمیماتی بود که اتخاذ کرده است.

این در حالی است که عبدالله معلمی، نماینده عربستان در سازمان ملل ادعا کرده است که کشورهای ائتلاف تحت امر عربستان برای برداشتن نام خود از فهرست سیاه هیچ تهدید و اعمال فشاری نکرده‌اند، بلکه صرفا به توضیح موضع خود به صورت شفاهی بسنده کرده‌اند.

پیشتر نیز پایگاه اینترنتی فارن پالیسی فاش کرده بود که تصمیم سازمان ملل در حذف نام ائتلاف عربی از لیست سیاه متجاوزان، در پی تهدید ریاض به خروج صدها میلیون دلار اعتباراتش از برنامه‌های سازمان ملل اتخاذ شده است.

پس از برداشتن نام کشورهای ائتلاف عربی از این فهرست، دیده‌بان حقوق بشر، بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل را به تسلیم شدن در برابر فشارهای عربستان متهم کرد.

عفو بین‌الملل نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: پس از این که سازمان ملل به طور شرم آوری تسلیم فشار حذف ائتلاف نظامی تحت فرمان عربستان سعودی از فهرست "کشورها و گروه‌های مسلح ناقض حقوق کودکان در جنگ" شد اعتبار این سازمان در خطر قرار دارد.

کد خبر 336545

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha