همشهری آنلاین: در دومین دیدار گروه A تیم سوئیس موفق شد با نتیجه یک بر صفر از سد آلبانی بگذرد و با فرانسه هم‌امتیاز شود. دو دیدار نخست گروه B هم برگزار شد. تیم ولز با نتیجه ۲ بر یک از سد اسلواکی گذشت و دیدار پرهیجان تیم‌های انگلیس و روسیه با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

G.Bail

بعدازظهر شنبه (۱۱ ژوئن / ۲۲ خرداد) دومین دیدار گروه A میان تیم‌های ملی فوتبال سوئیس و آلبانی در حضور ۳۵ هزار تماشاگر در لان برگزار شد. این دیدار در عین حال پیکار برادران چاکا بود که یکی از آن‌ها برای تیم ملی سوئیس و دیگری برای تیم ملی آلبانی بازی می‌کند.

ملی‌پوشان سوئیس پیکار مقابل آلبانی را پرجنب و جوش آغاز کردند و نستبا سریع نیز توانستند حاصل حملات خود را بگیرند. در دقیقه پنجم بازی "فابیان شر" هوشمندانه‌تر و سریع‌تر از دروازه‌بان آلبانی عمل کرد و سانتری را كه شاکیری روانه دروازه حریف کرده بود، با ضربه سر به گل بدل کرد.

ملی‌پوشان سوئیس بعد از به ثمر رساندن گل نخست کمی خود را عقب کشیدند و آلبانی به این ترتیب چهره‌ای تهاجمی به خود گرفت. در حالی‌که حملات پیگیر ملی‌پوشان آلبانی در جریان بود، شوک بزرگی به این تیم وارد شد. لوریک تسنا، مدافع و کاپیتان تیم آلبانی که در دقیقه ۲۳ کارت زرد گرفته بود، در دقیقه ۳۶ بازی در پی دریافت دومین کارت زرد خود، کارت قرمز گرفت و از زمین اخراج شد. نیمه نخست این دیدار با نتیجه یک بر صفر به سود سوئیس خاتمه یافت. این نتیجه با توجه به کارآیی و عملکرد بهتر ملی‌پوشان سوئیس در ۴۵ دقیقه اول عادلانه بود.

ملی‌پوشان سوئیس نیمه دوم را هم پرتحرک آغاز کردند. آنان با توجه به داشتن یک یار بیشتر در میدان، از لحاظ مالکیت توپ بر حریف خود برتری داشتند، اما نتوانستند به‌طور جدی خطر‌آفرین باشند و به موقعیت‌های فوق‌العاده دست یابند. درخور توجه آن‌که سرخ‌پوشان آلبانی علیرغم برخورداری از یک یار کمتر در زمین به تاکتیک دفاعی بسنده نکرده و در تلاش براي به ثمر رساندن گل تساوی بودند. آرماندو سادیکو، بازیکن شماره ۱۰ آلبانی در نیمه دوم به چند موقعیت عالی دست یافت، اما شتابزدگی او و همچنین واکنش دروازه‌بان سوئیس مانع از آن شد که حملات آلبانی ثمربخش باشد.

تیم آلبانی در واپسین دقایق این دیدار به فرصتی طلایی دست یافت. "آبراشی" با ارسال پاسی عمقی موقعیتی استثنایی برای "گاشی" خلق کرد، اما واکنش فوق‌العاده‌ دروازه‌بان سوئیس در مصاف یک‌به‌یک با بازیکن آلبانی سبب شد که این حمله نیز بی‌نتیجه بماند.

برادران چاکا

ملی‌پوشان آلبانی که نخستین حضور خود در جام ملت‌های اروپا را تجربه می‌کنند تا لحظه آخر به تلاش‌های خود ادامه دادند، اما در گشودن دروازه حریف ناکام ماندند. این دیدار در نهایت با پیروزی یک بر صفر سوئیس خاتمه یافت که حال مانند فرانسه ۳ امتیاز دارد.


به گزارش دويچه‌وله، شامگاه شنبه (۱۱ ژوئن / ۲۲ خرداد) تیم‌های ملی فوتبال انگلیس و روسیه در حضور بیش از ۶۷ هزار تماشاگر در ورزشگاه "ولودروم" در مارسی به مصاف هم رفتند. پیش از آغاز بازی درگیری‌های شدیدی در خیابان‌های مارسی میان هواداران دو تیم روی داد که عده‌ای زخمی به جای گذاشت. مأموران پلیس برای متفرق کردن هواداران خشونت‌گرای دو تیم ناگزیر به استفاده از گاز اشک‌آور شدند. ۱۹ نفر نیز در جریان عملیات پلیس دستگیر شدند.

انگلیس در نیمه نخست این دیدار تیم برتر میدان بود و با بازی سریع خود توانست روسیه را زیر فشار قرار دهد. در دقیقه ششم بازی لالانا، ستاره لیورپولی انگلیس شوتی سنگین روانه دروازه روسیه کرد، اما دروازه‌بان روسیه توانست ضربه او را دفع کند. لالانا در دقیقه ۲۱ نیز فرصتی فوق‌العاده داشت، اما شوت او این بار با فاصله‌ای کم از کنار دروازه روسیه گذشت. ملی‌پوشان روسیه نیز در نیمه اول به چند فرصت دست یافتند، اما آنان هم مانند تیم حریف نتوانستند از موقعیت‌های خود استفاده کنند. نیمه نخست پیکار دو تیم با تساوی بدون گل خاتمه یافت.

قرمز‌پوش‌های روسیه در آغاز نیمه دوم چهره‌ای تهاجمی‌تر به خود گرفتند. ملی‌پوشان انگلیس نیز نتوانستند مانند نیمه اول، بازی سریع خود را پیاده کنند. ۶۷ هزار تماشگر حاضر در ورزشگاه با وجود این شاهد چند صحنه پرهیجان و خطرناک بودند. حملات دو تیم اما به خاطر شتابزدگی مهاجمين و همچنین واکنش‌های خوب دروازه‌بانان دو تیم بی‌ثمر ماند.

حدود یک ربع مانده به پایان بازی، انگلیس به ضربه‌ای آزاد از پشت محوطه جریمه دست یافت. دایر، ستاره جوان انگلیس با ضربه‌ای تماشایی و سنگین توپ را به تور دروازه روسیه چسباند تا هواداران تیمش فریاد شادی برآورند. در حالی که هواداران انگلیس پیروزی تیمشان را پیشاپیش جشن می‌گرفتند، روسیه موفق شد در واپسین لحظات بازی ورق را برگرداند و گل تساوی را به ثمر رساند. این گل توسط برزوتسکی، کاپیتان روسیه به ثمر رسید.

در دیگر دیدار گروه B تیم‌های ملی فوتبال ولز و اسلواکی در حضور ۳۸ هزار تماشاگر در ورزشگاه بوردو به مصاف هم رفتند که هر دو، نخستین حضور خود در رقابت‌های جام ملت‌های اروپا را تجربه می‌کنند.

تیم ملی اسلواکی از لحاظ مالکیت توپ بر ولز برتری داشت، اما در سود جستن از فرصت‌های به‌دست‌آمده ضعیف‌تر از حریف خود عمل کرد. سرخ‌پوش‌های ولز در همان دقایق نخستین بازی توانستند حاصل حملات خود را بگیرند. گرت بیل، ستاره ولز که از گران‌ترین بازیکنان جهان محسوب می‌شود، در دقیقه دهم بازی توپ را با ضربه‌ای آزاد درون دروازه اسلواکی جای داد. نیمه نخست این دیدار یک بر صفر به سود ولز به پایان رسید.

ملی‌پوشان اسلواکی در آغاز نیمه دوم هم نتوانستند خطرآفرین شوند. سرمربی این تیم با توجه به عملکرد ضعیف شاگردانش دست به تعویض زد و در اواسط نیمه دوم دو بازیکن تازه نفس روانه میدان کرد. این اقدام او بلافاصله نتیجه‌بخش بود. دودا، یکی از دو بازیکن جدید این تیم یک دقیقه بعد از ورودش به زمین توپ را درون دروازه ولز جای داد و بازی را به تساوی کشاند.

در حالی که حملات تیم اسلواکی بر دروازه حریف ادامه داشت، ولزی‌ها توانستند ضربه دوم را بر پیکر اين تيم وارد کنند. رابسون کانو، مهاجم ولز که در دقیقه ۷۱ وارد زمین شده بود، ده دقیقه پس از ورودش توپ را به تور دروازه اسلواکی دوخت تا تیمش‌ پیروز میدان را ترک کند.

 

کد خبر 336718

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha