همشهری آنلاین: مدیر محیط زیست و توسعه پایدار شهری شهرداری مشهد گفت: میزان آلودگی صوتی در این کلانشهر ۲۳ درصد فراتر از حد مجاز است.

آلودگی صوتی در مشهد ۲۳ درصد بیش از استاندارد

به گزارش ايرنا، محمد پذیرا روز دوشنبه گفت: بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت، حد مجاز سر و صدا در مناطق مسکونی 55 دسی ‌بل است و فراتر از آن برای سلامت افراد مضر و مشکل‌‌زاست.

وی اظهار کرد: میزان سر و صدا در مناطق مسکونی مشهد در روز بیش از 68 دسی بل است.

وی گفت: آلودگی صوتی علاوه بر تاثیرات روانی، بیماری‌های قلبی عروقی نظیر فشار خون نیز ایجاد می‌کند.

پذیرا با بیان این که عایق‌بندی ساختمان‌ها نقش مهمی در کاهش عوارض ناشی از آلودگی صوتی دارد، افزود: به ازای هر ردیف درختکاری در مقابل منازل نیز حدود 5 تا 7 دسی بل میزان آلودگی صوتی کاهش می‌یابد.

وی ادامه داد: برای سنجش این نوع آلایندگی زیست محیطی پنج ایستگاه پایش صوتی در سطح شهر با هزینه هفت میلیارد و 300 میلیون ریال خریداری شده و در مرحله اول مکان‌یابی 15 نقطه برای نصب آن‌ها انتخاب شده است.

وی اظهار کرد: بررسی برای انتخاب پنج نقطه که بیش‌ترین کاربرد برای نصب این ایستگاه‌ها را داشته باشد در دست انجام است و ظرف نیمه نخست امسال این ایستگاه‌ها برای پایش میزان آلودگی صوتی در نقاط مختلف شهر راه‌اندازی می‌شود.

پذیرا گفت: همچنین پنج دستگاه نمایشگر آلاینده‌های زیست محیطی با هزینه شش میلیارد ریال خریداری و سه دستگاه در میدان‌های امام علی (ع)، استقلال و حافظ نصب شده و 2 دستگاه دیگر نیز در میدان‌های شهدا و امام خمینی (ره) در حال نصب است.

کلانشهر مشهد با بیش از سه و نیم میلیون جمعیت، سالانه پذیرای 27 میلیون زائر داخلی و خارجی است.

کد خبر 336902

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha