همشهری آنلاین: یک مطالعه جدید نشان داده است که ۱۵ دقیقه پیاده‌روی سریع فواید قابل توجهی برای سلامت سالمندان دارد، به طوری که خطر مرگ زودهنگام آنها را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

 افزایش قابل توجه سلامت سالمندان تنها با ۱۵ دقیقه پیاده روی سریع

به گزارش روز چهارشنبه گروه علمی از نشریه تلگراف، با وجود توصیه برخی مسوولان بهداشت در انگلیس به بازنشستگان مبنی بر اهمیت پیگیری دو ساعت و نیم ورزش نیمه سنگین در هفته، اما تحقیق اخیر نشان می‌دهد که انجام ورزش به میزانی به مراتب کمتر از این توصیه نیز فواید سلامتی قابل توجهی به دنبال دارد.

به گفته محققان، تنها 15 دقیقه ورزش یک هدف بسیار منطقی است که می‌تواند فواید سلامتی زیادی داشته باشد.

بر اساس این مطالعه که در کنفرانس EuroPRevent 2016 ارائه شد، اگر افراد مسن در یک فعالیت بدنی سطح پایین شرکت کنند، خطر مرگ آنها تا 22 درصد در مقایسه با افرادی که فعالیتی ندارند، کاهش می‌یابد.

به گفته دکتر دیوید هوپین از پزشکان بیمارستان دانشگاه 'سنت اتین' در فرانسه، این آمار برای افرادی که هدف توصیه شده را به صورت هفتگی رعایت کنند، به 28 درصد افزایش می‌یابد و افرادی که در سطوح بالای فعالیت بدنی شرکت می‌کنند، خطر مرگ خود را تا 35 درصد کاهش می‌دهند.

وی با اشاره به این که افزایش سن بهانه قابل قبولی برای ورزش نکردن نیست، گفت: به خوبی مشخص شده است که فعالیت منظم بدنی به طور کلی تاثیر مثبت‌تری در قیاس با هر درمان پزشکی دارد.

محققان داده‌های مطالعاتی را که بیش از 120 هزار فرد بالای 60 سال را مورد بررسی قرار داده بود، مطالعه و پیشرفت آنها را در یک دوره 10 ساله پیگیری کردند.

در طول این دوره بیش از 18 هزار نفر (15 درصد) درگذشتند، اما این خطر مرگ با فعالیت ورزشی افراد سالمند کاهش می‌یافت.

این مطالعه نشان داد که هر چه افراد مسن فعالیت ورزشی بیشتری انجام دهند، از فواید سلامتی بیشتری بهره خواهند برد.

پژوهشگران به افراد سالخورده توصیه می‌کنند که فعالیت بدنی را به تدریج در زندگی روزمره خود افزایش دهند.

کد خبر 337160

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha