همشهری آنلاین: شهر حدود ۷ میلیون نفری حیدرآباد در جنوب هند پس یافته شدن یک سویه فعال ویروس فلج اطفال در نمونه‌های آب فاضلاب در در وضعیت «هشدار شدید» برای این بیماری قرار گرفته است.

به گزارش آسوشیتدپرس ۳۵۰۰۰۰ کودک در فاصله سنی شش‌هفتگی تا ۳ سالگی هفته آینده در حیدرآباد و منطقه رانگا ردی در مجاورت آن در ایالت تلانگانای هند واکسینه خواهند شد.

وزارت بهداشت هند اعلام کرد که کشف این ویروس بیانگر ظهور مجدد فلج اطفال در هند که در سال ۲۰۱۶ عاری از بیماری اعلام شده بود، نیست.

این وزارت در بیانیه‌ای گفت: «هند همچنان به عنوان کشوری که ویروس وحشی فلج اطفال را ریشه‌کن کرده است، عاری از فلج اطفال باقی می‌ماند.» و یادآور شد که آخرین مورد ثبت‌شده بیماری در این کشور در ژانویه ۲۰۱۱ رخ داده است. وزارت بهداشت هند افزود: «بیش از ۵ سال است که هیچ ویروس وحشی پولیو یا فلج اطفال در این کشور شناسایی نشده است.»

به گفته وزارت بهداشت هند، ویروس  که ماه گذشته در حیدرآباد شناسایی شد، سویه‌ای است که خود ویروس واکسن جهش یافته است. این وزارت گفت: «شناسایی این ویروس ققط بیانگر قوی بودن سیستم نظارتی است.»

با این وجود، راجشوار تایواری، مقام بهداشتی ارشد ایالت تلانگانا گفت در ۲۴ بخش شهر حیدآباد که به عنوان «حساس‌ترین مناطق» شناسایی شده‌اند، وضعیت هشدار شدید اعلام شده است.

دولت‌های فدرال و ایالتی هند، سازمان جهانی بهداشت، یونیسف و سایر گروه‌ها برای مقابله با این بیماری ناتوان‌کننده متحد شدند تا در سال ۲۰۱۴ این کشور عاری از فلج اطفال اعلام شود. به گفته تایواری، سازمان جهانی بهداشت و دیگران در این برنامه واکسیناسیون همکاری خواهند داشت.

از حیدرآباد اغلب به عنوان «سایبرآباد» نامبرده می‌شود، زیرا غول‌های تکنولوژی مانند آسنتور، مایکروسافت، وریزون و اوراکل در این شهر واقع‌اند.

کد خبر 337313

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha