پنجشنبه ۳ تیر ۱۳۹۵ - ۰۳:۰۰
۰ نفر

شهردار تهران از راه‌اندازی مرکزحمل‌ونقل ویژه معلولان خبر داد.

قالیباف

براساس تصميم‌گيري‌هاي صورت گرفته قرار است تا اين مركز در حوزه تاكسيراني نيز گسترش يابد به‌نحوي كه مركز تماسي راه‌اندازي خواهد شد تا تاكسي‌ها هم بتوانند به معلولان خدمات‌رساني داشته باشند. محمدباقر قاليباف همچنين از تجهيز تمام بوستان‌هاي شهر تهران به ويلچر سخن گفت تا افراد داراي معلوليت بتوانند از ويلچر در پارك‌ها استفاده كنند.

شهردار تهران سه‌شنبه گذشته درحاشيه ضيافت افطاري براي 600معلول شهر تهران از آماده‌سازي‌ يك بوستان در هر منطقه به‌صورت كاملا استاندارد براي معلولان نيز خبر داد تا اين افراد دسترسي راحتي به بوستان‌هاي شهري داشته باشند. قاليباف ضمن اينكه به همه معلولان حق داد كه تاكنون از خدمات‌رساني مناسب و درخور‌شأن برخوردار نبودند گفت: شهرداري تهران با وجود آنكه مسئوليت مستقيمي درقبال معلولان ندارد اما به‌خاطر وظيفه اسلامي و انساني خود و اينكه معتقد است معلولان حقوق شهروندي مضاعفي دارند براي معلولان فعاليت خواهد كرد.

وي گفت: ما مسئولان بايد به تفاوت‌ها بين افراد فقير و غني و سالم و ناتوان توجه داشته باشيم به همين دليل نيز حدود 3سال است كه بسيار جدي‌تر از گذشته در شهرداري تهران رسيدگي به وضعيت معلولان و فراهم‌سازي‌ امكانات درماني و حمل‌ونقل مناسب براي معلولان را درنظر گرفته‌ايم. قاليباف افزود: در دو سه سال گذشته افراد داراي معلوليت ذهني كه به‌خاطر هزينه‌هاي حمل‌ و نقل نمي‌توانستند به مدرسه استثنايي بروند را نيز تحت‌پوشش قرار داديم.

بنابراين گزارش، توسعه ون‌هاي ويژه حمل‌و نقل معلولان در شهر تهران نيز از ديگر اقداماتي بود كه از سوي شهردار تهران به آن اشاره شد. به گفته قاليباف تا 2 سال گذشته چنين امكان حمل‌ونقلي براي معلولان وجود نداشت اما هم‌اكنون اين سامانه مي‌تواند سرويس‌دهي مناسبي به معلولان ارائه كند ضمن اينكه ما معتقديم كه استخر و مراكز آب درماني مناسب براي معلولان نيز بايد توسعه پيدا كند.

وي در بخش ديگري از سخنان خود به راه‌اندازي شوراي معلولان در شهرداري تهران اشاره كرد و در توضيح عملكرد اين شورا گفت: ما از اين طريق در خانه تمامي معلولان را زده‌ايم تا به مشكلات آنها رسيدگي كنيم البته ممكن است همه مشكلات معلولان را به‌دليل پيچيدگي و گستردگي آن حل نكرده باشيم چرا كه برطرف‌سازي‌ تمامي مشكلات نياز به زمان و هماهنگي با ساير دستگاه‌ها دارد اما بيش از 170بالابر را در خانه‌هاي معلولان نصب كرده‌ايم تا رفت‌وآمد آنها به راحتي انجام شود چرا كه حق جامعه معلولان ماست كه محروميت از اجتماع را بر محروميت‌هاي ديگر آنان اضافه نكنيم.

کد خبر 337980

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha