همشهری آنلاین: روزنامه‌نگاران حوزه سلامت سالروز تولد دکتر یونس شکرخواه استاد روزنامه‌نگاری نوین را در ضیافت افطاری که وزیر بهداشت برگزار کرده بود جشن گرفتند.

در این ضیافت از دکتر یونس شکرخواه، پدر روزنامه نگاری سایبر ایران همزمان با زادروز تولدش تجلیل شد.

به گزارش سلامت آنلاین در این مراسم که شامگاه دیشب در محل باغ موزه تاریخ علوم پزشکی ایران برگزار شد، سیدحسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، معاونان و مدیران وزارت بهداشت، جمعی از اهالی رسانه، مدیران مسئول، سردبیران و خبرنگاران مطبوعات و خبرگزاری‌ها حضور داشتند و در فضایی صمیمانه زادروز استاد شکرخواه جشن گرفته شد.

  • سخنان سید محمود دعایی

همچنین حجت الاسلام والمسلمین محمود دعایی مسئول موسسه اطلاعات طی سخنانی به نقش دکتر شکرخواه در تربیت شاگردان و دانشجویان رشته روزنامه نگاری پرداخت و گفت: ایشان به‌حق استاد و پدر روزنامه‌نگاری آنلاین در کشور ما هستند و جامعه رسانه‌ای کشور مدیون زحمات او در این حوزه است.

دعایی همچنین در این مراسم گزیده دوره هشتاد ساله روزنامه اطلاعات را همراه با کتاب سال این روزنامه که هر ساله منتشر می شود، به دکتر شکرخواه هدیه کرد.

سپس در ادامه مراسم دکتر شکرخواه در سخنانی گفت: از همکارم خانم فتانه انفرادی و همچنین از دکتر هاشمی وزیر محترم بهداشت و همکاران ایشان بابت این مراسم سپاسگزارم. روزنامه نگاری به اعتقاد من یعنی گفتگوی ملت‌ها با خودشان و باید یاد بگیریم باید دیگر خوب سخن بگوییم، صداقت داشته باشیم، از اتفاق‌های کوچک کوه نسازیم و در جهت حل مشکلات مردم قلم بزنیم. ما باید از دردهای مردم بکاهیم. عمر ما از جنبه فیزیکی مسیر پیر شدگی را طی‌ می‌کند؛ اما عمر روزنامه نگاری ما باید به سوی خوب‌تر شدن حرکت کند.

استاد روزنامه نگاری آنلاین ایران که دیشب کیک تولد شصتمین سال زندگی خود را برید، همچنین با مثال زدن نقش حجت الاسلام دعایی در روزنامه اطلاعات افزود: رفتاری که موجب تداوم نود سال انتشار این روزنامه شده است، هموراه رعایت اعتدال و رعایت انصاف بوده است. حالا روزنامه اطلاعات فقط یک روزنامه نیست، یک نهاد است که برای همه ما هویت آفریده است. من دیالوگ روزنامه اطلاعات را نمونه خوبی می‌دانم که به شما دوستان جوان روزنامه نگارم ارائه دهم. آقای دعایی شخصیتی هستند که در سختی‌ها هرگز از دوستانشان فاصله نگرفته‌اند، هیچ وقت بی‌حرمتی نکرده و هیچ وقت به خاطر شکایتی به دادگاه نرفته‌اند. امیدوارم ما همه ما در زندگی حرفه‌ای‌مان به اتکا به چنین رویه‌هایی همواره به سمت خوب‌تر شدن حرکت کنیم.

  • ضیافت افطار وزارت بهداشت با طعم جشن تولد دکتر یونس شکرخواه

از سوی دیگر به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان نوشت در مراسم ضیافت افطار وزارت بهداشت با اصحاب رسانه که شب گذشته در موزه ملی تاریخ علوم پزشکی ایران برگزار شد، اکثر مسئولان این وزارتخانه حضور داشتند. در این مراسم فتانه انفرادی روزنامه نگار یکی از شاگردان دکتر یونس شکرخواه، درباره اهمیت روزنامه نگاری آنلاین و نقش استاد شکرخواه در عرصه روزنامه نگاری آنلاین سخن گفت و سپس هدیه خبرنگاران حوزه سلامت به دکتر شکرخواه توسط وزیر بهداشت به وی تقدیم شد.

 باشکاه خبرنگاران نوشت: گفتنی است؛ شکرخواه عضو هیات مؤسس و عضو هیات رئیسه انجمن ایرانی مطالعات جامعه اطلاعاتی، عضو گروه چندرسانه‌ای فرهنگستان هنر بوده است. وی عضو هیات امنا و عضو شورای علمی مدرسه ملی سینمای ایران است. همچنین او در دانشکده ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی و در مرکز مطالعات و تحقیقات رسانه‌ها تدریس کرده است و در حال حاضر عضو هیات علمی دانشکده مطالعات جهان در دانشگاه تهران است. او کلاس‌های خود را علاوه بر دانشکده در فضای مجازی در وبلاگ آموزشی خود به نام دات دنبال می‌کند. دروس نظریه‌های ارتباطات، سایبر ژورنالیسم، تحلیل گفتمان انتقادی، سینما و رسانه‌های بریتانیا و مطالعات فرهنگی توسط وی تدریس می‌شود.

در همین حال به گزارش وبدا، دکتر ایرج حریرچی در این مراسم گفت: امیدوارم با همت همه خبرنگاران حوزه سلامت بتوانیم گامی در ارتقای بهداشت و درمان مردم کشورمان برداریم.

وی با بیان اینکه، اعضای تیم سلامت از هر جناح سیاسی مانند اصلاح طلب، اصول گرا، راست و چپ که باشند باید وابستگی‌های جناحی خود را کنار بگذارند، گفت: خبرنگاران باید بدانند هر خبری را که منتشر می‌کنند در نهایت چه تاثیری بر سلامت مردم خواهد داشت.

قائم مقام و معاون کل وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: دعواهای سیاسی را باید به سیاسیون بسپاریم و به فکر خدمت رسانی به محرومین و مستضعفان کشور باشیم.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: از زمانی که نشست های خبری سخنگو برگزار شد، با خودم عهد کردم که هیچ سوال خبرنگاری بی پاسخ نماند و همواره صداقت، راستگویی و پاکدستی را سرلوحه کار خودمان قرار دهیم و از دوستان مطبوعاتی نیز همین درخواست را دارم.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha