همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه کشورمان بستن راه‌های اعتراض مسالمت‌آمیز برای مردم بحرین را خطرناک خواند.

خبرگزاري صدا و سيما نوشت: محمدجواد ظریف در نشست مشترک با «برت کُندرس»، وزیر امور خارجه هلند افزود: تهران معتقد است که جامعه بین‌المللی باید توجه بیشتری به اوضاع بحرین داشته باشد.

ظریف گفت: وضعیت بحرین بسیار تأسف بار است و به نظر می‌رسد به خاطر فشارهای خارجی که از زمان تهاجم عربستان سعودی به این کشور وارد شده، راه‌های مخالفت صلح‌آمیز برای مردم بحرین بسته شده و ما بر این باور هستیم که این وضعیتی بسیار خطرناک است و مستلزم توجه بیشتر جامعه بین المللی است».

برت کُندرس نیز در این نشست خبری ضمن اشاره به اهمیت توافق هسته‌ای ایران گفت: من فکر می‌کنم این توافق برای دیپلماسی بین‌المللی، معیاری مهم است و البته همان طور که پیشتر گفته‌ایم، اهمیت آن در اجرای این توافق از هر دو طرف است و ما در این زمینه هم‌نظر هستیم.

وزیر امور خارجه هلند همچنین افزود: در بسیاری از حوزه‌های همکاری دیگر، مانند حوزه اقتصادی نیز ما پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم و البته ما در مورد مسائلی که گاهی حساس‌تر هستند نیز به بحث و گفت‌وگو پرداخته‌ایم.

برت کُندرس با بیان این‌که «ایران در منطقه آشوب زده‌ای واقع شده است» گفت: در نشست با آقای ظریف درمورد مسائل منطقه از جمله عراق و سوریه صحبت کردیم.

کد خبر 338033

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha