همشهری آنلاین: وزیر کشور با اشاره به برگزاری مراسم ویژه ماه مبارک رمضان و شب های قدر گفت: این مراسم در امنیت کامل برگزار شده و در لیالی قدر هیچ مشکل امنیتی نخواهیم داشت.

به گزارش  مهر، عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه شورای اجتماعی کشور در نشست خبری با اشاره به برگزاری مراسم های ویژه ماه مبارک رمضان و شب های قدر افزود: در این مراسم ها هیچ پدیده امنیتی نداشتیم و مراسم بزرگ ۱۴ خرداد نیز در امنیت کامل برگزار شد.

وی ادامه داد: برای لیالی قدر پیش بینی های لازم انجام شده و نیروهای نظامی و امنیتی بر اوضاع تسلط کامل دارند و تدابیر لازم اندیشیده شده است.

وی تاکید کرد: امنیت ما متکی بر حضور جدی و فعال مردم است و از مردم خواهش داریم هر نوع اقدام مشکوک و یا رفتار مشکوکی را که دیدند با پلیس ۱۱۰ یا مراکز امنیتی در میان بگذارند.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: تا امروز هیچ مشکل امنیتی نداشته ایم و ان شاء الله نیز در آینده نخواهیم داشت.

وزیر کشور همچنین در خصوص پرونده پدیده شاندیز و حواشی آن گفت: مساله پدیده به طور مستقیم به وزارت کشور مربوط نیست اما با توجه به مسائل حاشیه ای آن و نارضایتی های مردمی که ایجاد شد دولت مسئولیت ساماندهی به این قضیه را به وزارت کشور داد. جلسات متعددی تشکیل شد و کمیته های ویژه تشکیل جلسه دادند.

وی اضافه کرد: این پروژه از ابتدا تخلفات بسیاری داشته که این تخلفات در حوزه جواز، تملک، طرح جامع و تفصیلی، حقوقی و حتی ساختار وجود داشته است. از جمله اینکه شرکت سهامی خاص نمی تواند سهام بفروشد در حالی که پدیده سهام بسیاری را به مردم فروخته است.

وی با اشاره به کوتاهی و عدم پیگیری این تخلفات در دولت قبل افزود: در دولت گذشته هیچ دقتی در خصوص تخلفات انجام شده صورت نگرفته بود و حتی شکایت مسکن و شهرسازی از شرکت پدیده پیگیری نشد.

وزیر کشور ادامه داد: در وزارت کشور مصوبه ای داشتیم و بنا شد با همکاری قوه قضاییه، جهاد کشاورزی و مسکن و شهرسازی تمام تخلفات منوط بر اینکه رفع تخلف انجام شود مختومه اعلام شود در حال حاضر هیات مدیره جدید تشکیل شده و مدیرعامل پدیده انتخاب شده است که باید سریع کارها را انجام دهند زیرا به نظر ما رسیدگی به تخلفات تمام شده است و حتی اجازه تبلیغ که پیش از این ممنوع شده بود مجاز اعلام شد است.

رحمانی فضلی تاکید کرد: آنچه برای سهامداران نگران کننده است رسیدن به سهام و سرمایه گذاری انجام شده است و باید اعلام کنیم مجموعه دارایی های پدیده به اندازه ای هست که سهامداران نگران دریافت مطالبات خود نباشند، اما نگرانی ها در حوزه قیمت نهایی و نحوه واگذاری وجود دارد.

وزیر کشور در ادامه با اشاره به برگزاری جلسات شورای اجتماعی کشور با حضور همه دستگاه ها گفت: از آخرین نشست با رهبر معظم انقلاب ایشان دستور دادند هر شش ماه گزارشات دستگاه ها در حوزه آسیب های اجتماعی به صورت فوق العاده ارائه شود به همین منظور تقسیم کار ملی انجام شده و در جلسه امروز وزارت بهداشت، وزارت مسکن و شهرسازی و سازمان بهزیستی گزارش دو ماهه از عملکرد خود را ارائه دادند.

وی افزود: شورای اجتماعی کشور مصمم است تمام مصوبات جلسات را پیگیری کند، در جلسه امروز موضوع امنیت سواحل کشور مطرح شد زیرا پس از ماه مبارک رمضان سیل مسافران به سواحل را داریم بنابراین برنامه ریزی در حوزه های فرهنگی، اجتماعی، رفاهی، تفریحی و اوقات فراغت حول سواحل کشور انجام شد.

رحمانی فضلی با اشاره به کمبود بودجه برای استفاده از نجات غریق در سواحل کشور گفت:در سال ۹۴ به دلیل کمبود بودجه مشکلاتی ایجاد شد اما مصوب شد که تمام مطالبات پرداخت شود و در سال ۹۵ اعتبار ۳۰ میلیارد تومانی برای سواحل کشور پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: همه دستگاه ها برای پیگیری مصوبات شورای اجتماعی کشور اعتباراتی دارند که ردیف اعتباری ۴۰۰ میلیارد تومانی در بودجه برای پیگیری آسیب های اجتماعی پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه شورای اجتماعی کشور، مسئول ستاد ساماندهی سواحل کشور با اشاره به اینکه از ابتدای خرداد ۹۵ تاکنون ۹ نفر در سواحل مازندران و ۴ نفر در سواحل گیلان جان خود را از دست داده اند، گفت: در این مدت ۵۸۴ نفر از غرق شدن نجات یافتند.

وی افزود: در حال حاضر ۲۷ میلیارد تومان به نجات غریق ها بدهکاریم.

وزیر کشور در این خصوص گفت: در سال ۹۳ کاهش ۵۰ درصدی غریق را در سواحل کشور داشتیم اما از آنجا که نجات غریق ها کارمند هیچ دستگاهی نیستند و با قرارداد چند ماهه سر کار حاضر می شوند باید منابع انسانی دستگاه ها تشکیل شود. بنا داشتیم در سال ۹۴ سواحل کشور را به دستگاه های متقاضی واگذار کنیم که در این زمینه بسیج فعالیت خوبی داشت. اگرچه ما نگرانی داشتیم که در سواحل کشور سختگیری انجام شود و تنها نماز جماعت برپا کنند اما در بررسی های انجام شده مشخص شد فعالیت های فرهنگی و اجتماعی خوبی در سال ۹۴ انجام شده است.

کد خبر 338164

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha