همشهری آنلاین: تیم ملی فوتبال ولز در دور یک‌ هشتم نهایی جام ملت‌های اروپا ایرلند شمالی را یک بر صفر شکست داد و به مرحله یک‌ چهارم نهایی صعود کرد. این نخستین بار است که ملی‌پوشان ولز در جمع هشت تیم برتر اروپا حضور دارند.

G.Bale

در دومین دیدار دور یک ‌هشتم نهایی مسابقات جام ملت‌های اروپا تیم‌های ملی ولز و ایرلند شمالی در حضور ۴۴ هزار تماشاگر در ورزشگاه پارک ده پرنس پاریس رویاروی هم قرار گرفتند. ملی‌پوشان ولز به عنوان سرگروه به یک‌ هشتم نهایی راه یافته بودند و تیم ملی ایرلند نیز به عنوان یکی از بهترین تیم‌های سوم جدول توانسته بود بلیت حضور در این دور را بگیرد.

به گزارش دويچه‌وله، تماشاگران حاضر در استادیوم در نیمه نخست شاهد دیداری نه چندان دلچسب بودند که در آن صحنه‌های پرهیجان زیادی روی نداد. تیم ملی ایرلند شمالی از دل خود بازی نتوانست خطرآفرین شود و تنها در پی ضربه‌های ایستگاهی بود که به چند موقعیت دست یافت. این حملات اما در نهایت در پی واکنش‌های موفق دروازه‌بان ولز بی‌حاصل ماند. نیمه نخست این دیدار با تساوی صفر بر صفر به پایان رسید.

ملی‌پوشان ولز در نیمه دوم این دیدار چهره‌ تهاجمی‌تری به خود گرفتند و به چند موقعیت خوب دست یافتند. گرت بیل، ستاره ولز که در نیمه اول نتوانسته بود آن طور که باید و شاید قابلیت‌های خود را به نمایش گذارد، در نیمه دوم علمکرد بهتری از خود نشان داد.

تک ‌گل این دیدار که در دقیقه ۷۵ برای ولز به ثمر رسید، در پی یکی از حملات گرت بیل به دست آمد. ضربه او که از جناح راست روانه دروازه ایرلند شمالی شده بود، اگر چه به مهاجمين ولز نرسید، اما پس از برخورد به یکی از مدافعين ایرلند شمالی به درون دروازه حریف کمانه کرد.

بازیکنان تیم ملی ایرلند شمالی در یک ربع پایانی مسابقه اگرچه در صدد جبران گل و کشاندن بازی به تساوی بودند، اما موفق نشدند هیچیک از معدود حملات خود را به گل بدل سازند و پیکار دو تیم پس از ۹۰ دقیقه دوندگی با پیروزی یک بر صفر ملی‌پوشان ولز خاتمه یافت. این نخستین بار است که تیم ملی ولز در جمع هشت تیم برتر اروپا قرار دارد.

 

کد خبر 338228

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha