همشهری آنلاین: مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست گفت: تهیه لایحه حمایت از محیط‌‌بانان مراحل نهایی خود را در سازمان می‌گذراند و تا دو هفته آینده به دولت ارسال می‌شود.

لایحه حمایت از محیط بانان تا دو هفته آینده به دولت ارسال می‌شود

به گزارش ايرنا، علی تیموری روز یکشنبه گفت: این لایحه از سوی سازمان حفاظت محیط زیست به دولت ارسال و هیات دولت بعد از بررسی برای تصویب به مجلس تقدیم می‌کند که با این حساب به احتمال زیاد یک تا دو ماه آینده به مجلس خواهد رسید.

وی اظهار کرد: در این لایحه موارد مربوط به محیط بانان از جمله حقوق و مزایا، حمایت‌های قضایی و مسئولیت مدنی آمده است.

تیموری تاکید کرد: زمانی که یک لایحه به مجلس می‌رود در حالت عادی حدود یک تا یکسال و نیم زمان می‌برد تا در صحن علنی مجلس مطرح و به قانون تبدیل شود اما با توجه به اهمیت موضوع محیط بانان امیدواریم این لایحه در قالب دو یا سه فوریتی به تصویب برسد البته مجلس هم در این زمینه اعلام آمادگی کرده است.

وی گفت: سال گذشته و در مجلس نهم تعدادی از نمایندگان طرحی را در راستای حمایت از محیط بانان تهیه کردند و رییس فراکسیون محیط زیست نامه‌ای برای پیگیری بر روی آن نوشت و آن را به مرکز پژوهش‌های مجلس داد اما برای مطرح شدن در صحن امضای کافی را از سوی نمایندگان کسب نکرد.

مدیر کل دفتر حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست با بیان این که این طرح توسط خود نمایندگان تهیه شده بود افزود: بعد از آن سازمان محیط زیست اقدام به تهیه لایحه حمایت از محیط بانان کرد که در حال گذراندن مراحل نهایی است.

وی با اشاره به شهادت سه محیط بان در هفته گذشته اظهار کرد: محیط بانان ضابطان قضایی هستند و می‌توانند از سلاح استفاده کنند اما استفاده از سلاح هم باید در قالب قوانین و ضوابط خاص خودش باشد که در دوره‌های آموزشی به آنان آموخته می‌شود.

تیموری ادامه داد: در دوره‌های آموزشی به محیط بانان تاکید می‌شود سلاح داشته باشید اما در قالب و چارچوب قانون از آن استفاده کنید بنابر این نمی‌شود که محیط بان سلاح نداشته باشد زیرا در مقابل وی که شکارچی است سلاح در اختیار دارد اما باز تاکید می‌شود که در چارچوب قانون از آن استفاده شود تا مشکلات بعدی پیش نیاید.

مدیر کل دفتر حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ضاربان هر سه محیط‌بان شهید دستگیر شده‌اند.

هفته گذشته و طی دو روز متوالی سه تن از محیط بانان کشور توسط شکارچیان متخلف به شهادت رسیدند، شهادت محمد دهقانی و پرویز هرمزی محیط بانان منطقه حفاظت شده گنو و منوچهر شجاعیان محیط بان پارک ملی بمو آسمان محیط زیست را درغم فرو برد و تعداد محیط بانان شهید را به 119 تن رساند. 

کد خبر 338275

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha