همشهری آنلاین: نخست وزیر عراق در سخنانی در شهر فلوجه اظهار داشت: امروز، پیروزی در شهر فلوجه محقق شده است و عملیات تعقیب و گریز داعش در تمامی مناطق عراق ادامه دارد.

 العبادی در فلوجه آزادسازی موصل را وعده داد

به گزارش ایسنا، به دنبال پایان عملیات ارتش عراق در فلوجه و پاکسازی کامل این شهر از تروریست‌ها، حیدر العبادی ، نخست وزیر عراق طی اظهاراتی در شهر فلوجه عنوان داشت: امروز، پیروزی در شهر فلوجه محقق شده است و کسانی که می‌گفتند درگیری به طول خواهد انجامید در تلاش بودند تا روحیه داعش را بالا برده و روحیه ارتش ما را تضعیف کنند. اما نیروهای مسلح ما در هر مکانی قادر به رویارویی خواهند بود و توانستند فلوجه را آزاد کنند و در عین حال عملیات تعقیب و گریز میان نیروهای عراقی و داعش در موصل ادامه دارد. پس هیچ جایی در عراق برای داعش نیست و پیروزی حتمی محقق خواهد شد.

وی گفت: "داعشی‌های سیاست و رسانه" تلاش می‌کنند تا رسانه را به سمت تجاوزات مورد ادعا هدایت کنند درحالیکه ما راضی به این تجاوزات نیستیم و افرادی هستند که گاه اقدام به حملات می‌کنند اما هیچ تشکیلات نظامی یا امنیتی و یا بسیج مردمی موافق این تجاوزات نیست و ما تنها با آن‌ها می‌جنگیم.

العبادی گفت: برخی شبکه‌های تلویزیونی که دربرگیرنده گروهک‌های مخفی داعش می‌شوند در تلاش بودند تا با بزرگنمایی اقدامات داعش در فلوجه روند پیروزی در این شهر را به تاخیر بیندازند."داعشی‌های سیاست و رسانه" تلاش کردند تا با مورد توجه قرار دادن حملات مورد ادعا مانع از آزادسازی شهر فلوجه شوند.

طی هفته‌های گذشته برخی سیاستمداران و گروه‌ها اتهامات مکرری را به نیروهای بسیج مردمی مبنی بر نقض حقوق شهروندان اهل سنت در مناطق اطراف فلوجه مطرح کردند.

العبادی افزود: ما به این سیاستمداران که با داعش همسویی می‌کنند اجازه نخواهیم داد به صحنه الانبار بازگردند و اجازه ظهور داعش جدید را در آینده نخواهیم داد.

نخست وزیر عراق با تعهد بر اینکه به زودی موصل را از دست داعش آزاد می‌کنند، تاکید کرد: شهر فلوجه در کنترل نیروهای عراقی است و ما بقی عملیات شامل پاکسازی این مناطق از بمب‌ها و مواد منفجره می‌شود.

حیدر العبادی تاکید کرد که عراقی‌ها به خیابان‌ها بیایند و آزادسازی شهر را جشن بگیرند.

او گفت:‌ پیروزی در فلوجه شادی برای تمامی عراقی‌ها به رغم چالش‌هایی است که کشور با آن روبه‌رو است.

پیشتر عبدالوهاب الساعدی، فرمانده عملیات آزادسازی فلوجه اعلام کرد که عملیات نظامی در این شهر به پایان رسیده است.

کد خبر 338346

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha