همشهری آنلاین: آسوشیتدپرس، فاکس نیوز، شینهوا، واشنگتن پست، خبرگزاری ترند جمهوری آذربایجان، روزنامه دیلی میل و پایگاه خبری المعلومه از جمله رسانه‌هایی بودند که هریک از زاویه‌ای به پوشش و تحلیل تظاهرات روز قدس در ایران پرداختند.

بازتاب تظاهرات روز قدس در رسانه های جهان

به گزارش ايرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس، نخستین رسانه ای بود که روز جمعه مراسم روز جهاني قدس را از تهران پوشش داد.

این خبرگزاری نوشت: علاوه بر 'ده ها هزار' ایرانی که در تظاهرات تهران شرکت کرده اند، هزاران نفر نیز در شهرهای دیگر کشور تظاهرات مشابهی برگزار کرده اند.

شبکه آمریکایی 'فاکس نیوز' نیز امروز از تظاهرات 'ضد اسرائیلی' در سراسر ایران خبر داد و شمار تظاهرکنندگان را 'ده ها هزار تن' اعلام کرد.

فاکس نیوز یادآور شد: 'ایران اسرائیل را به رسمیت نمی شناسد و روز قدس را از زمان انقلاب اسلامی برگزار کرده است. ایران می گوید این روز، مناسبتی برای پشتیبانی از فلسطینیان و تاکید بر اهمیت بیت المقدس برای مسلمانان است.'

خبرگزاری 'ترند' جمهوری آذربایجان هم ضمن پوشش اخبار تظاهرات روز قدس در ایران، به نقل از خبرگزاری رسمی ایران (ایرنا) نوشت: مردم در گروه های ده ها هزار نفری در تهران و 850 شهر دیگر، صبح روز جمعه دست به تظاهرات زدند و شعارهایی علیه اسرائیل سر دادند.

ترند با اشاره به سابقه روز قدس نوست: آخرین جمعه ماه رمضان را 'آیت الله خمینی' بنیانگذار جمهوری اسلامی، به عنوان روز قدس معرفی کرد تا مسلمانان جهان را به پشتیبانی از فلسطینیان فراخواند.

خبرگزاری شینهوا نیز با اشاره به حضور ده ها هزار تظاهرکننده در مراسم روز قدس، نوشت: در تهران، تظاهرکنندگان شعارهای ضداسرائیلی و ضدآمریکایی سر دادند و نوشته هایی به همراه داشتند که رویشان بر ضرورت 'مقاومت علیه بی رحمی های اسرائیل' و بازگشت فلسطینیان آواره تاکید شده بود.

شینهوا افزود 'حسن روحانی' رئیس جمهوری، 'جواد ظریف' وزیر امور خارجه و جمعی از فرماندهان نظامی ایران در تظاهرات شرکت داشته اند.

به نوشته شینهوا، شرکت کنندگان در تظاهرات، در بیانیه پایانی خود، پشتیبانی همه جانبه کشورشان را از تلاش فلسطینیان علیه فشار اسرائیل در سرزمین های اشغالی اعلام کردند.

تارنمای روزنامه واشنگتن پست نیز با انتشار خبر تظاهرات مردم ایران در روز قدس، به شعارهای 'مرگ بر اسرائیل' و 'مرگ بر آمریکا' در این تظاهرات اشاره کرد و نوشت: رسانه های ایران خبر می دهند که افزون بر پایتخت، تظاهرات مشابهی در شهرهای سراسر ایران نیز جریان دارد.

تارنمای روزنامه انگلیسی دیلی میل در گزارشی کوتاه نوشت: ایرانیان روز جمعه و در روز قدس، اقدامات اسرائیل در سرزمین های اشغالی را محکوم کردند.

پایگاه خبری المعلومه در عراق نیز با پوشش اخبار روز قدس، یادآور شد 3500 خبرنگار و فیلمبردار راهپیمایی های روز قدس که از خیابان ها و میدان های اصلی آغاز و به محل برگزاری نماز جمعه ختم می شوند را پوشش خبری می دهند.

به نوشته این پایگاه خبری، شرکت کنندگان در تظاهرات روز قدس، خواستار وحدت امت مسلمان، حمایت از انتفاضه فلسطین و برائت جستن از رژیم صهیونیستی و تروریسم تکفری شدند.

کد خبر 338694

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha