همشهری آنلاین: مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور گفت: رایزنی ها را با شورای نگهبان برای تعیین زمان برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در سال ۱۳۹۶ آغاز کرده ایم.

آغاز رایزنی وزارت کشور با شورای نگهبان درباره زمان انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶

به گزارش ايرنا،علی پورعلی مطلق روز شنبه افزود: با توجه به اینکه خردادماه سال آینده مصادف با ماه مبارک رمضان است و برگزاری انتخابات در این ماه دشوار است در خصوص تغییر زمان برگزاری انتخابات رایزنی هایی با شورای نگهبان انجام داده ایم.

وی ادامه داد: براساس قانون یک ماه قبل از زمان شروع بکار فعالیت رئیس جمهوری باید انتخابات تمام شده باشد و از آنجا که خردادماه سال آینده مصادف با ماه مبارک رمضان است و کار برای افرادی که می خواهند در پای صندوق ها حضور یابند و چند روز نیز برای شمارش آرا در محل حضور داشته باشند سخت است پیشنهاد کرده ایم که انتخابات یک ماه قبل از ماه مبارک رمضان برگزار شود.

مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور گفت: همچنین سال آینده همزمان با انتخابات ریاست جمهوری انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا را داریم که این همزمانی درگیری دست اندرکاران را بیشتر می کند.

پورعلی مطلق افزود: امیدواریم در اولین نشستی که پس از عید فطر با شورای نگهبان داریم بتوانیم در خصوص زمان برگزاری انتخابات سال آینده تصمیم گیری کنیم.

کد خبر 338831

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha