همشهری آنلاین: به گفته کارشناسان تغذیه، رژیم غذایی مدیترانه‌‌ای موجب افزایش طول عمر می‌شود.

دلایل پیروی از رژیم غذایی مدیترانه ای

به گزارش خبرنگار مهر، رژیم غذایی مدیترانه‌ای حاوی مواد خوراکی‌ای است که دارای تاثیرات آنتی اکسیدانی و ضدالتهابی همراه با تمامی سبزیجات، میوه‌ها، بنشن، مغزیجات آجیلی و روغن زیتون است.

به همین خاطر این رژیم غذایی موجب عمر طولانی‌تر و زندگی سالم‌تر می‌شود. در ادامه به ۵ مورد از فواید رژیم غذایی مدیترانه‌ای اشاره می‌شود:

۱. رژیم غذایی مدیترانه‌ای دارای فواید بیشماری برای سلامت است. از وارونگی فرایند پیری تا حفاظت در مقابل سرطان و دیابت، این رژیم مملو از مواد مغذی و چربی‌های سالم است.

۲. این رژیم که مملو از میوه، سبزیجات، ماهی و غذاهای تصفیه نشده است، موجب کاهش ریسک حمله قلبی و سکته در افراد می‌شود.

۳. مطالعات نشان می‌دهند رژیم غذایی مدیترانه‌ای موجب بهبود سلامت دستگاه گوارش هم می‌شود. مصرف مقدار بالای فیبر رژیمی ترغیب کننده اسیدهای چرب کوتاه زنجیره (SCFA) با تاثیرات بهبود سلامت نظیر کاهش ریسک ابتلا به بیماری‌های التهابی مرتبط است.

۴. رژیم غذایی مدیترانه‌ای به پیشگیری از سرطان از جمله سرطان سینه نیز کمک می‌کند. طبق مطالعات، این رژیم غذایی می‌تواند ریسک ابتلا به سرطان سینه را تا ۶۸ درصد کاهش دهد. این رژیم غذایی به قدری مفید و پرفایده است که سرطان و بیماری‌های قلبی را دور نگه می‌دارد.

۵. تحقیقات آشکار ساخته است در افرادی که از رژیم غذایی مدیترانه‌ای پیروی می‌کنند کاهش علائم آپنه خواب (اختلال در خواب) که در نهایت منجر به افزایش فعالیت فیزیکی و کاهش بیشتر چربی دور شکمی می‌شود، وجود دارد.

کد خبر 338886

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha