همشهری‌آنلاین: فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در جلسه فوق‌العاده پارلمان اروپا برای بررسی وضع بحرین، بر اهمیت اجرای اصلاحات سیاسی در این کشور تاکید کرد.

بخش فارسی پایگاه اینترنتی تلویزیون العالم به نقل از پایگاه مرآت البحرین نوشت:مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تأکید کرد، «وضع بحرین حقوقی نیست، بلکه مسئله رنگ و بوی سیاسی نیز دارد.»

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در جلسه فوق‌العاده پارلمان اروپا برای بررسی وضع بحرین، اذعان کرد: اتحادیه اروپا در واکنش به تحولات اخیر بحرین که مانع برقراری صلح ملی در این کشوراست، نگرانی خود را به اطلاع مقام‌هاي منامه رساند.

او بر اهمیت اجرای اصلاحات سیاسی در بحرین تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، همچنین فدریکا موگرینی در دیدار با استاوروس لامبرینیدس، نماینده حقوق بشر در اتحادیه اروپا، گفت: از بحرین خواستیم تا فعالان و زندانیان سیاسی را آزاد کند.

موگريني تاکید کرد، اتحادیه اروپا به درخواست خود برای آزادی فعالان مسالمت‌جو از جمله نبیل رجب، حقوقدان برجسته ادامه خواهد داد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین از دولت بحرین خواست در تصمیم خود مبنی بر حکم تعلیق جمعیت الوفاق و تشدید حکم برای شیخ علی سلمان، دبیر کل این جنبش بازنگری کند.

موگرینی در پایان گفت: به تازگی خبرهای نگران‌کننده زیادی از بحرین می‌رسد و اتحادیه اروپا به تلاش خود برای ارتباط برقرار کردن با مقام‌هاي بحرینی درخصوص حمایت از حقوق بشر ادامه خواهد داد.

کد خبر 339348

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha