همشهری‌آنلاین: رونالدو که دقیقه ۲۴ بازی مصدوم و با چشمانی پر از اشک با بازی فینال وداع کرده بود، بعد از دقیقه صد و بیست بازی با شادی و سرور از به دست آوردن نخستین قهرمانی برای پرتغال به زمین بازگشت.

به گزارش همشهری‌آنلاین دو تیم پرتغال و فرانسه در حالی در فینال جام ملت‌های اروپای سال ۲۰۱۶  به دیدار هم رفتند که پیش‌بینی‌ها پیروزی‌آسانی را برای تیم فرانسه متصور بودند، اما روند بازی نشان داد که تیم پرتغال چغرتر از آنی است که فرانسه  و بسیاری دیگر  فکر می‌کردند.

بازی در حالی آغاز شد که سه تماشاگر ویژه داشت،فرانسوا اولاند٬ رئیس جمهور فرانسه٬ مارتین شولتز٬ رئیس پارلمان اتحادیه اروپا و مارسلو ربلو د سوسا٬ رئیس جمهور پرتغال.

بازی همانند بازی دیگر تیم‌ها مقابل فرانسه با هجوم تیم فرانسه آغاز شد و صحنه‌هایی نیز روی دروازه پرتغال ایجاد شد.

در دقایق ششم و نهم بازی دو موقعیت از سوی گریزمن روی دروازه پرتغال ایجاد شد که با هوشیاری مدافعان و دروازه‌بان پرتغال دفع شد.

رونالدو و پرتغالدر دقیقه ۱۹ بازی خطایی روی کریستین رونالدو انجام شد که بعد از ۵ دقیقه( دقیقه ۲۴) و به رغم برخی مراقبت‌های پزشکی بی‌نتیجه ماند و سبب شد تا رونالدو در میان حیرت و اشک و آه خودش و نگرانی هم تیمی‌ها و تماشاگران بازی را ترک کند.

در مجموع نیمه اول به رغم حملات تیم  فرانسه این پرتغال بود که با یک دفاع هوشمندانه و چشم داشتن به ضد حملات بازی را کنترل کرد و به نیمه دوم کشاند.

یکی از خطرناک‌ترین موقعیت‌های تیم فرانسه در نیمه دوم ضربه سر گریزمن در دقیقه ۶۵ بازی بود که از بالایه دروازه به اوت رفت.

اما در کل در نیمه دوم هم موقعیت ویژه‌ای خلق نشد اگر چه این پاتریسیو(دروازه‌بان پرتغال) بود که با جاگیری و واکنش‌های مثالزدنی موقعیت‌های فرانسه را نقش بر آب کرد.

تعویض‌‌ها دشان مربی فرانسه نیز نتیجه نداد و در نهایت کار به وقت اضافه اول کشید تا باز هم پرتغال در وقت‌ قانونی یک تساوی دیگر را به کارنامه کاری خود در جام اضافه کند.

با آغاز وقت اول اضافه باز این فرانسه بود که به زمین تیم پرتغال هجوم آورد. جمله از دو جناح و نیز کرنرهای پیاپی از جمله نشانه‌های این هجوم همگانی به شمار می رفت.

 بر خلاف جریان بازی در دقیقه ۱۰۳ یک ضربه کرنر از پرتغال سبب شد تا لویس محبور به واکشنی جدی به ضربه شود.

در دقیقه صد و نهم بازی ادر بازیکن سیه چرده پرتغال از کنار سمت چپ زمین فرانسه به حرکت در می‌آید و یکتنه بعد از طی گام‌هایی با یک ضربه زمینی استثنایی توپ را در گوشه دروازه جای داد تا قهرمانی پرتغال را مسجل کندو این تیم پرتلاش را به سمت جام قهرمانی سوق دهد.

رونالدو و پرتغال

نکته قابل اعتنا این که رونالدو به رغم انکه در بیرون از میدان بود، همانند یک کمک مربی و کمک کننده در تمامی لحظات بازی کنار زمین بود و به تشویق و راهنمایی بازیکنان می پرداخت.

کد خبر 339558

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha