سه‌شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: اسپانیا سفیر انگلیس را در پی انجام "اقدامات بی ملاحظه" از سوی قایق گشت پلیس انگلیس در جبل الطارق احضار کرد؛ این منطقه مورد مناقشه میان دو کشور است.

اسپانیا سفیر انگلیس را احضار کرد

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت خارجه اسپانیا گفته است که یک قایق گشتی پلیس انگلیس در جبل الطارق روز جمعه نزدیک بود با قایق پلیس اسپانیا در ناحیه ساحلی "لا لینا"، شهر مرزی جبل الطارق برخورد کند.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: قایق گشت پلیس سلطنتی انگلیس که با سرعت زیاد در حال حرکت بود باعث بروز موجی بزرگ شد که به قایق گشت پلیس اسپانیا برخورد کرد و باعث برهم خوردن تعادل آن شد.

مسئول روابط خارجی وزارت خارجه اسپانیا از سفیر انگلیس در مادرید خواست تا از دولت متبوعش بخواهد تدابیر لازم را برای بررسی این مساله انجام دهد تا دیگر چنین اتفاقاتی رخ ندهد.

وزارت خارجه اسپانیا اعلام کرده که این رخداد دو کیلومتر مانده به شرق سواحل جبل الطارق رخ داده است. همچنین گشتی پلیس سلطنتی انگلیس تلاشی برای برقراری تماس با قایق اسپانیایی در منطقه نکرده است.

سخنگوی وزارت خارجه انگلیس نیز گفته که این ادعا از سوی دولت مادرید غیرقابل قبول است و نقض تمامیت ارضی انگلیس در منطقه محسوب می‌شود.

اسپانیا در سال 1713 جبل الطارق را برای همیشه به انگلیس واگذار کرد اما این منطقه استراتژیک همواره محل مناقشه برای دو طرف بوده است.

پس از رفراندوم بریگزیت و قطعی شدن خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، اسپانیا نیز پیشنهاد داد که در تمامیت ارضی جبل الطارق با انگلیس شریک شود تا به این ترتیب بر اراضی برون مرزی این کشور کنترل داشته باشد.

کد خبر 339768

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha