همشهری آنلاین - سجاد میرزامهدی تهرانی: سه هفته از بزرگترین محفل بازی دوستان و سازندگان بازی می‌گذرد. حال سوال این است که این همه صبر برای این کنفرانس ارزش داشت یا نه؟

کلا حرف و حدیث در دنیای گیم زیاد است. این موضوع شامل همایش اي‌تري 2016 هم می‌شود که قبل برگزاری این کنفرانس بسیاری از سایت‌های مرجع بازی به شایعه پراکنی‌های متعدد دست می‌زنند که مثلا فلان بازی یا فلان سیستم سخت‌افزاری قرار است در این محفل رونمایی شود.

البته اگر از حق نگذریم بعضی از این حرف‌ها هم درست از آب در می‌آید. در طول همایش هم اگر يك سایتی از بازی‌های رونمایی شده کمپانی خوشش نيايد حرف ضد آن را می‌زند و برعکس.

اما بعد از این که کنفرانس تمام می‌شود و همه به خانه هایشان می‌روند، یک سری از وب سایت‌های معتبر و قابل اعتماد به جمع بندی و معرفی بازی‌هایی مي پردازند که ممکن است در دنیای گیم زلزله به پا کنند.

بسیاری از این وب سایت‌ها تا یک ماه بعد از پایان این فستیوال درگیر بازی‌های معرفی شده هستند تا با برسی‌ها متعدد و نظر سنجی‌ها بتوانند خوب‌ها را انتخاب کنند.

در  کنفرانس اي تري 2016 اتفاقات خوبی و جالبی افتاد که به نوعی به گیمرها امید زندگی می‌دهد. اکثر توسعه دهندگان بازی‌های ویدیویی با دست پر آمده بودند و از همه مهم‌تر این که الان دیگه کنسول‌های نسل هشتم فراگیر شده و سازندگان باید بازی‌هایی طراحی می‌کردند تا در حد این کنسول‌ها باشد.

حال شاید سوال پیش آید که چرا این همه سخت گیری؟ جواب خیلی ساده است، با بالا رفتن دقت در نظام سخت‌افزاری و نرم‌افزاری کنسول‌های نسل هشت خب طبیعی است که توقعات بالا برود.

در این بین یک مسله مهمی است که آن رو کم کنی و رقابت توسعه‌دهندگان با یکدیگر می‌باشد. در طول سال از سر و کول هم بالا می‌روند که هیچ حالا هرکدام از آن‌ها باید در یک رینگ کاملا برابر در مقابل هم قرار گیرند و در هنگام معرفی بازی‌های خاص خود با نگاه‌های قدرتمندانه به یکدیگر خیره شوند.

  • ای‌تری 2016 بهتر از هرسال دیگر

کنفرانس امسال به دلیل همه‌گیر شدن کنسول‌های نسل هشتم بسیار بهتر بود و از همه مهم‌تر با وجود چاشنی به اسم هدست واقعیت‌گرا مجازی این کنفرانس را بسیار جذاب نشان میداد.

درباره بازی‌های معرفی شده هم باید این را گفت که اکثر سازندگان تمام تلاش خود را برای بهتر بودن انجام دادند و این بسیار قابل تحسین است.

کلا در تاریخچه کنفرانس ای‌تری دو کمپانی مایکروسافت و سونی بیش‌تر از بقیه سازندگان در چشم هستند. این دو غول بازی رونمایی‌های جالی را ارائه کردند.

مایکروسافت در این همایش این دفعه با دست پر ظاهر شد. بازی‌های جدید زیاد و دو معرفی سخت‌افزاری به نام‌های Xbox One s و پروژه Scorpio و ساخت فناوری که باعث می‌شود بازی‌های ایکس‌باکس را از طریق ویندوز انجام داد که اسم این ویژگی Xbox Play Anywhere است.

در بحث معرفی بازی مایکروسافت تقریبا برای سال 2016 و ما بعد آن بازی‌های چشمگیری را رونمایی کرده است.

سونی رسما تایید کرد که پلی استیشن دیگری به نام Neo در راه است. اما در این همایش سونی از این کنسول رونمایی نکرد به جای آن از هدست واقعیت گرا مجازی سخن به میان آورد.

ای تری ۲۰۱۶

در این محفل واقعا بسیاری از توسعه‌دهندگان  بازی‌های خیلی زیبایی را رونمایی کردند اما بعضی از آن‌ها واقعا خاص بودند که تحمل و صبر را از گیمرها می‌گرفت.

در جدول  زیر به تعدای از ساخته‌های توسعه دهندگان بازی‌های ویدیویی که حقيقتا يك سروگردن از بقيه بهتر بودند می‌پردازیم:

توسعه دهنده

بازی

Bethesda Softworks

Dishonored 2

Capcom

Resident Evil 7: Biohazard

Electronic Arts

FIFA 17/Mass Effect: Andromeda

Microsoft Studios

Gears of War 4/Halo Wars 2

Sony

God of War

Ubisoft

Watch Dogs 2

کد خبر 340002

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha