بعد از اجرای طرح کددارکردن (رجیستری) گوشی‌ها، خدمات اپراتوری تنها به گوشی‌های تلفن همراهی ارائه خواهد شد که از مبادی رسمی وارد کشور شده‌اند.

تلفن

با قرار گرفتن گوشي‌هاي قاچاق تلفن همراه در اولويت نخست مقابله با واردات و عرضه قاچاق كالا و ارز و جلوگيري از واردات رسمي برخي گوشي‌هاي فاقد نمايندگي مجاز در كشور، ديروز سخنگوي سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي از قطع ارائه خدمات اپراتورها به گوشي‌هاي قاچاق خبر داد و اعلام كرد، گوشي‌هاي تلفن همراهي كه پيش از اجراي طرح كدداركردن گوشي ها(رجيستري) در كشور وجود دارند، مشمول اين طرح نخواهند شد و اپراتورها به اين نوع گوشي‌هاي تلفن همراه خدمات مي‌دهند.

جهانگير اسدي با بيان اينكه تلاش همه سازمان‌هاي مرتبط با طرح كدداركردن گوشي‌ها بر اين است كه طرح مذكور با كمترين تبعات منفي اجرا شود و عاملي براي نگراني مردم نباشد، افزود: بعد از اجراي طرح كددار كردن همه وارد‌كنندگان گوشي تلفن همراه به كشور بايد گوشي‌ها را رجيستر كنند تا مشمول كالاي قاچاق نشوند. اما گوشي‌هاي فعلي در طرح كدداركردن وارد نخواهند شد.

اين در حالي است كه قاسم خورشيدي، سخنگوي ستاد مركزي مبارزه با قاچاق كالا و ارز از اجراي مرحله آزمايشي طرح كددار كردن (رجيستري) گوشي تلفن همراه در هفته جاري يا هفته آينده خبر داده و اعلام كرد، اين طرح 2‌ماه پس از اجراي آزمايشي در سراسر كشور اجرايي خواهد شد.

  • دور زدن رجيستري توسط قاچاقچيان

رئيس اتحاديه صنف فناوران رايانه تهران نيز در واكنش به اجراي طرح رجيستري گوشي تلفن همراه و ابلاغيه جمع‌آوري موبايل‌هاي آيفون از بازار اعلام كرد: اين كار موجب افزايش قاچاق اين گوشي‌ها خواهد شد.مهدي ميرمهدي، با تأكيد بر اينكه محصولات مذكور طرفدار خاص خود را در ايران دارد افزود: آيفون فروش خود را در ايران از دست نخواهد داد؛

چراكه واردكنندگان به‌دنبال راهي براي دور زدن طرح رجيستري خواهند بود و اين امر تنها منجر خواهد شد تا عوارض گمركي از دست دولت خارج شده و سود بيشتري به جيب قاچاقچيان سرازير شود، بنابراين اجراي اين ابلاغيه نشدني است. به گفته وي، ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز اعلام كرده كه ورود اين محصولات به بازار ممنوع است.

کد خبر 340525

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha