شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: میز گرد این ماه ، تحلیل سیاست های عربستان سعودی و چالش های خاور میانه می‌باشد.

ماهنامۀ ۳۶ فرهنگ اسلامی

به گزارش روابط عمومی‌ دفتر نشرفرهنگ اسلامی‌، وداع با پدر شعر انقلاب اسلامی‌عنوان پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی‌ در پی در گذشت شاعر نامدار و هنرمند ثابت قدم -آقای حمید سبزواری- می‌باشد، که در بخش ادبیات این شماره می‌خوانیم، و در ادامۀ آن گلچینی از اشعار این شاعر صاحب سبک آورده شده است.

مطلب دیگری که در فصل ادبیات آمده است، بررسی مولفه های واقع گرایی اجتماعی در داستان های کوتاه دهۀ 40 می‌باشد که با تجزیه و تحلیل درون متنی و ارجاعات برون متنی در داستان کوتاه خاکستر نشین نوشتۀ غلامحسین ساعدی به خوانش انتقادی و اعتراضی داستان های کوتاه واقع گرا پرداخته شده است.

مصاحبۀ ماه این شماره با استاد محمّد گلریز، از خوانندگان موسیقی سنتی و پاپ ایرانی و قطعاً برترین خواننده در دوران انقلاب و دفاع مقدس است که صدایش به عنوان میراث شفاهی جمهوری اسلامی‌ایران، در سازمان میراث فرهنگی ثبت شده است . نام او «محمّد علی» و شهرتش «گلپایگانی است. این مصاحبه با عنوان «من نگران شعر و هنر انقلاب هستم آورده شده است.
فصل سیاست این شماره، به پژو هشی در خصوص افغانستان، مواد مخدر و مسائل سیاسی حاصل از آن در منطقه اختصاص یافته است.

«علامه محمد اقبال لاهوری -فیلسوف مصلح» یکی از عناوین مورد بحث در بخش فرهنگ و اندیشه می‌باشد . تاملاتی در فرهنگ عفاف و راه های گسترش در آن مقالۀ دیگری در همین فصل می‌باشد که به بررسی حجاب و عفاف و حفظ حریم میان زنان و مردان به عنوان یکی از مهم ترین شاخصه های آشکار جوامع اسلامی‌پرداخته است.

ماهنامه فرهنگ اسلامی‌هر ماه با مدیر مسئولی علی‌اکبر اشعری و سردبیری محمد حسن زورق منتشر می‌شود. این ماهنامه در272 صفحه و با قیمت 75.000 ریال به مخاطبان ارائه می‌گردد.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت www.daftarnashr.com ویا www.farhangeeslamimag.com مراجعه فرمایند.

کد خبر 340930

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha