همشهری آنلاین: عضو هیات مدیره انجمن روابط عمومی ایران گفت: روابط عمومی حرفه‌ای محصول مفهوم بسیار مهم مسئولیت اجتماعی است. در واقع رشد مسئولیت‌پذیری اجتماعی سازمانی و پاسخگویی به علائق، نیازها و انتظارات مخاطبان به حرفه‌ای‌گرایی شاغلان روابط‌عمومی منجر شده است.

منصور ساعی

دکتر منصور ساعی، عضو هیات مدیره انجمن روابط عمومی ایران، پژوهشگر و مدرس دانشگاه در گفت‌و گو با ستاد خبری چهارمین کنفرانس حرفه‌ای‌گرایی در روابط عمومی ، با اشاره به ویژگی‌های روابط عمومی حرفه‌ای گفت: زمانی یک روابط عمومی، «روابط عمومی حرفه‌ای» قلمداد می‌شود که «دارای نیروهای انسانی آموزش دیده و متخصص، دارای ساماندهي مناسب تشكيلاتي و مديريت علمي، دارای نظام سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی، نقشه و برنامه عمل مشخص است و ضمن رعايت اصول اخلاقي و حرفه‌اي روابط‌عمومي و احساس مسئولیت در قبال جامعه، پاسخگوی نیازها و انتظارات مخاطبان و شهروندان نیز است و براي نفوذ در افكارعمومي به شكل اصولي با رسانه‌ها ارتباط برقرار می‌کند.

وی افزود: روابط عمومی حرفه‌ای از طریق فعاليت‌هاي پژوهشی، افكار‌سنجي و ارتباطات مردمي و اطلاع‌یابی به ایفای نقش در نظام تصمیم‌گیری سازمانی و کمک به تصمیم‌سازی و مشاوره به مدیران می‌پردازد و با ایجاد تعامل دوسویه بين سازمان و مخاطب به پیگری اثربخشی شیوه‌های تعامل با مخاطبان پرداخته و باگرايش به سمت مردم در هيأت وكيل مدافع مردم و دادستان ظاهر می‌شود و به صورت يك نهاد مدني حامي و پاسدار افكارعمومي است.

این پژوهشگر حوزه ارتباطات و روابط عمومی با اشاره به درک ویژگی‌ها و نیازهای جامعه شبکه‌ای کنونی گفت: درجامعه شبکه‌ای امروز روابط ‌عمومي‌ حرفه‌ای به عنوان توليد‌كننده و ارائه‌كننده خدمات و اطلاعات به مخاطبان و مشتريان خود، مسئوليت سنگيني در شفاف‌سازي ارتباطي و اطلاعاتي و پاسخگويي در برابر مخاطبان، به رسميت شناختن حق دسترسي مخاطبان به اطلاعات، ايجاد ارتباطات دوسويه و متعامل با مخاطبان و به كارگيري فناوري‌هاي نوين ارتباطات و اطلاعات برعهده دارد.

وی ادامه داد: روابط عمومي حرفه‌ای در جامعه شبکه‌ای به کمک فناوری‌های ارتباطی و رسانه‌های اجتماعی نوین می‌تواند حضوری قدرتمندتر و موثرتر در سازمان داشته باشد و مدیریت سازمان را در تصمیم‌گیری‌ها و تدوین استراتژی‌ها در قبال محیط و مخاطبان یاری رساند

وی همچنین با اشاره به اهمیت روابط عمومی حرفه‌ای در مدیریت شهرت و برند سازمان‌‎ها و شرکت‌ها گفت: در جامعه شبکه‌ای، روابط عمومی حرفه‌ای باید از بهترین ظرفیت‌ها و فرصت‌ها یعنی از رسانه‌های اجتماعی نوین و دنیای آنلاین برای مدیریت شهرت و برند سازمان استفاده کند تا بتواند ارزش برند خود را در نزد مخاطبان همیشه در دسترس و آنلاین تقویت کند.

شایان ذکر است چهارمین کنفرانس حرفه‌ای‌گرایی در روابط‌ عمومی 13 شهریورماه سالجاری با محورهای حرفه‌ای‌گرایی در روابط‌عمومی؛ اصول و مبانی، تکنیک‌های ارتباطات خلاق، مدیریت تحلیل و پایش افکارعمومی، مدیریت هویت برند و تشریفات نوین برگزار می‌شود.

علاقمندان به این کنفرانس می‌توانند با مراجعه به سایت i-pr.ir و یا تماس با شماره تلفن 88807453، نسبت به کسب اطلاعات بیشتر اقدام نمایند.

کد خبر 340932

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha