یکشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۳:۲۵
۰ نفر

وزیرخارجه عربستان در مصاحبه با نشریه آمریکایی پولیتیکو گفته‌است: ریاض برای مسکو پیشنهادهایی دارد تا موضعش را در جنگ سوریه تغییر دهد.

عادل‌الجبیر

عادل‌الجبير كه در جريان سفر به بروكسل با اين نشريه آمريكايي مصاحبه مي‌كرد گفته‌است، رياض آماده‌است به روسيه در خاورميانه سهمي بدهد تا اين كشور بسيار قوي‌تر از اتحاد شوروي سابق بشود اما در ازاي آن از حمايت از بشاراسد دست بردارد.
به گزارش ايسنا، وزيرخارجه عربستان در اين مصاحبه گفته‌است، رياض آماده هرگونه همكاري با روسيه است اما مسكو هم بايد بداند همكاري با رياض بيشتر از حمايت از اسد به نفعش خواهد بود. به‌ گفته عادل‌الجبير، رياض با مسكو درباره سوريه اختلاف دارد اما اختلاف در درجه اول درباره ايفاي نقش نيست بلكه درباره شيوه‌هاي ايفاي نقش است.

در همين حال رسانه‌هاي آمريكايي ديروز نوشتند، روسيه عمدا يك پايگاه مخفي نظامي در سوريه را كه نيروهاي آمريكايي و انگليسي از آن استفاده مي‌كردند، بمباران كرده‌است. به نوشته روزنامه وال‌استريت ژورنال، جنگنده‌هاي روسيه هفته گذشته يك پادگان در منطقه‌اي در نزديكي مرز اردن را بمباران كرده‌اند. اين پادگان محل استقرار نيروهاي نظامي ويژه آمريكا و انگليس بوده‌است. جنگنده‌هاي آمريكايي قصد جلوگيري از اين حمله را داشته‌اند اما نتوانسته‌اند. وال‌استريت ژورنال اين اقدام روسيه را تلاش براي فشار بر آمريكا براي همكاري در سوريه تحليل كرده‌است.

هفته گذشته جان كري وزيرخارجه آمريكا با پيشنهادي كه از سوي رسانه‌هاي آمريكايي آخرين و مهم‌ترين پيشنهاد واشنگتن به مسكو درباره سوريه بوده، به ديدار ولاديمير پوتين رفت. محتواي اين پيشنهاد همكاري نظامي و اطلاعاتي ميان آمريكا و روسيه در سوريه بوده‌است. اطلاعاتي درباره نتيجه مذاكرات كري در مسكو منتشر نشده اما به‌نظر مي‌رسد اين مذاكرات به نتيجه مطلوب واشنكتن نرسيده است.

کد خبر 340948

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha