یکشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: سخنگوی فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی فراکسیون مستقلین را ادامه فراکسیون رهروان ولایت در مجلس دهم دانست و گفت که در حال حاضر تعداد اعضای این فراکسیون به ۸۰ نفر رسیده است.

مجلس

به گزارش ايسنا، مهرداد لاهوتی گفت: نگاه ما این است که تشکیل فراکسیون جدید در مجلس کمکی به سایر فراکسیون‌ها خواهد بود، قرار نیست فراکسیون‌های سیاسی به هم آسیب بزنند و با یکدیگر درگیر شوند بلکه در کنار هم اهداف ملی را دنبال می‌کنند.

وی افزود: افرادی در مجلس هستند که تفکر معتدلی را دنبال می‌کنند. اینها نه اصلاح‌طلب تند هستند و نه اصولگرای تند و در دو فراکسیون سیاسی جایی نمی‌گیرند. ما در مجلس نهم فراکسیون رهروان ولایت را داشتیم که همین نقش را ایفا کرد و در آن از اصلاح‌طلبان معتدل مثل آقای تاجگردون تا اصولگرایان معتدل حضور داشتند. مثلاً در ماجرای برجام اگر این فراکسیون نبود مشخص نبود که آیا برجام در مجلس تصویب می‌شد یا خیر؟ ما آدم‌های افراطی در مجلس داشتیم که می‌گفتند می‌خواهیم روی برخی افراد سیمان بریزیم.

لاهوتی با تأکید بر لزوم کنار گذاشتن دعواهای سیاسی در مجلس اضافه کرد: ما معتقدیم مردم باید نمود کاری مجلس را در قانون‌گذاری ببینند و تأثیر آن را در جامعه احساس کنند.

سخنگوی فراکسیون مستقلین با بیان اینکه این فراکسیون ممکن است در مواردی با سایر فراکسیون‌های سیاسی مجلس مواضع و جلسات مشترکی داشته باشد، تصریح کرد: مثلاً ممکن است در مورد استیضاح یک وزیر موضع ما این باشد که وزیر استیضاح نشود. به هر حال ما باید در خیلی از موارد مواضع مشترک داشته باشیم و این در راستای همکاری با یکدیگر خواهد بود.

لاهوتی با بیان اینکه فراکسیون مستقلین با 40 عضو هیأت موسس کار خود را آغاز کرده است، تصریح کرد: در حال حاضر تعداد اعضای فراکسیون به 80 نفر رسیده و از هر دو فراکسیون سیاسی در این فراکسیون عضویت پیدا کرده‌اند. البته ما اصراری به تعداد نفرات نداریم و از نظر ما مهم این است که موضع واحد و مشترکی داشته باشیم.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: ما پیش از این در مجلس نهم با فراکسیون رهروان ولایت تمرینی را انجام داده‌ایم و با توجه به کارنامه خوب این فراکسیون کار خود را در ملجس دهم نیز ادامه خواهیم داد.

لاهوتی در پایان مشی فراکسیون مستقلین را مشی اعتدالی و در جهت تعادل و جلوگیری از دعوا و جنجال‌های سیاسی دانست.

کد خبر 341012

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha