همشهری آنلاین: رئیس جدید دیوان محاسبات کشور گفت: استقلال دیوان محاسبات، به کار حرفه ای است نه بگیر و ببند؛ مگر در جایی که تخلفی محرز شده باشد.

به گزارش مهر، عادل آذر در مراسم معارفه خود که پیش از ظهر امروز با حضور رئیس مجلس در دیوان محاسبات کشور برگزار شد، با بیان اینکه یک برنامه ۲۰ بندی برای دیوان محاسبات تهیه کرده است، اظهار داشت: صیانت از بیت المال از طریق نظارت مستمر مالی، خلاصه برنامه‌های دیوان محاسبات است.

وی افزود: معتقدم بیت المال فقط وسایل و ابزارها نیست؛ بخشی از بیت المال نیز نیروی انسانی است و اگر قرار باشد دیوان محاسبات کارآمد باشد، توجه به سه نکته ضروری است که شامل قانون کارآمد، دستگاه کارآمد و نظامات نظارتی کارآمد می شود.

رئیس جدید دیوان محاسبات کشور با تاکید بر اجرای سیستم نظارتی برخط و حین عمل تصریح کرد: اکثریت قوانین ما برای نظارت بعد از خرج است و اینجا کمک مجلس را می‌طلبد که در حین عمل بر مخارج نظارت شود و این یعنی صیانت از بیت المال.

آذر با بیان اینکه وظیفه دیوان محاسبات و مجلس استقرار بودجه‌ریزی عملیاتی نیست، ادامه داد: دیوان محاسبات باید کار حسابرسی بر مبنای عملکرد را انجام دهد، اما از ملزومات این کار استقرار بودجه ریزی عملیاتی و بر مبنای عملکرد است که باید توسط دولت انجام شود.

وی با بیان اینکه کارآمدی بودجه عمرانی کشور در سال ۸۵ حدود ۴۲ درصد بوده است، خاطرنشان کرد: این یعنی مابقی آن حیف شده است.

رئیس دیوان محاسبات ادامه داد: عدد کارآمدی بودجه عمرانی کشور در سال ۹۰ به ۵۲ درصد و در سال ۹۴ به ۵۷ درصد رسیده است.

آذر تصریح کرد: استقلال دیوان محاسبات، به کار حرفه ای است نه بگیر و ببند؛ مگر در جایی که تخلفی محرز شده باشد؛ همچنین در نظارت باید از موازی کاری خودداری کرد.

کد خبر 341147

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha