همشهری آنلاین: ‌خلیج فارس این روزها حال و هوی دیگری دارد، ورود نخستین کشتی خط مسافربری قشم- خصب و ورود ۶۶ مسافر از بندر خصب کشور عمان، دمیده شدن روح تازه‌ای در کالبد گردشگری، رونق تجارت و سرمایه گذاری را فریاد می‌زند.

کشتی عمانی

‌به گزارش ایسنا، ‌ساعت 11 و 30 دقیقه امروز پنجشنبه ششم مرداد ماه، کشتی حامل 66 نفر از گردشگران کشور عمان با استقبال بی نظیر مردم و مسئولین قشم همراه شد تا کشورهای ایران و عمان که در 60 سال گذشته روابط سیاسی و اقتصادی خوبی را با هم تجربه کرده بودند، امروز فصلی تازه از تعاملات دوجانبه را رقم بزنند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم در حاشیه ورود نخستین کشتی مسافرتی خصب به قشم در گفت وگو با خبرنگار ایسنا تصریح کرد: ایجاد این خط کشتیرانی از سال 1390 مورد نظر دو کشور بوده و دولت‌ها با توجه به اینکه عمان در سالیان اخیر بهترین رابطه را با جمهوری اسلامی ایران داشته است، افزایش مراودات اقتصادی و گرشگری را در دستور کار خود قرار داده بودند.

فرزین حقدل بیان کرد: با برچیده شدن برخی مشکلات فنی و تشکیلاتی اسکله بهمن و آماده شدن امکانات لازم، این خط کشتیرانی می‌تواند علاوه بر رفت و آمد افراد نسبت به جابجایی خودروها نیز اقدام کند.

وی با بیان اینکه این خط کشتیرانی در هر هفته دو بار بین قشم و خصب در رفت و آمد است، افزود: با توجه به پیشرفته بودن کشتی‌های این خط، فاصله دریایی قشم تا خصب و بالعکس در عرض کمتر از 50 دقیقه طی می‌شود.معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، برگزاری هفته فرهنگی قشم و عمان را از دیگر برنامه‌های آتی این دو بندر دانست و افزود: با راه‌اندازی این خط شاهد افزایش تبادلات فرهنگی، اقتصادی و گردشگری خواهیم بود.

وی اظهار کرد: بیشترین تبادلات جنوبی با استان های «مسندم» است و با راه اندازی این خط مشکل ورود کالا از مبادی غیرمجاز حل خواهد شد.

حقدل همچنین از ایجاد خط کشتیرانی بین مسقط و صحار خبر داد و افزود: توسعه خطوط کشتیرانی، می‌توان رونق دیرینه این دو بخش و ارتباط آنان را افزایش دهد.

این مقام مسئول گفت: شناور Hallaniyat AL کوچکترین شناور عمانی است که از یکشنبه و پنجشنبه هفته آینده مسافران و خودروی شخصی آنان را بین قشم و خصب عمان جا به جا می‌کند.

‌در این ورود تاریخی، بومیان جزیره ‌با رقص شمشیر لارکی از مهمانان پذیرایی کردند.

کد خبر 341508

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha