همشهری‌آنلاین: هیلاری کلینتون که از قبل نامزدی او برای حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا محرز شده بود، پنج‌شنبه شب در شهر فیلادلفیا به شکل رسمی نامزدی این حزب را پذیرفت تا وارد رقابتی جدی با دونالد ترامپ برای تصاحب کرسی ریاست جمهوری شود.

به گزارش همشهری‌آنلاین سایت روزنامه نیویورک تایمز در گزارش خود از این رخداد در شهر فیلادلفیای آمریکا نوشت که پیش از  هیلاری کلینتون، دخترش تسلا به سخنرانی پرداخت و درباره ویژگی‌های مادرش سخنانی گفت که سخت جمعیت جاضر در سالن را تحت تاثیر قرار داد.

هیلاری کلینتون اما در سخنان خود به قدردانی از همسرش بیل و نیز  دختر و دامادش پرداخت و سپس از باراک اوباما و همسرش و نیز جو بایدن و برنی سندرز نیز قدردانی کرد.

درباره اوباما او گفت که بسیار خرسند است که با او کار کرده است و آمریکا در دوره اوباما کشور بهتری شده است و من نیز از دوستی با او تاثیر گرفته و آدم بهتری شده‌ام.

 به گزارش همشهری‌آنلاین در دوره اوباما بیکاری از ۱۰ درصد به ۵ و نیم درصد رسید و اقتصاد ورشکسته‌ای که جورج بوش در پایان دوره ریاست جمهوری‌اش بر جای گذاشت با تلاش تیم اوباما به اقتصادی در حال رشد تبدیل شد.

نامزد ریاست جمهوری دموکرات‌ها او گفت که آمریکا شرایط حساسی را پیش رو دارد جمعیت را ارجاع داد به دوره‌‌های آغازین شکل گیری آمریکا و دوره بنیانگذاران که نزاع‌ها و اختلاف‌ها فراوان بود و تاکید کرد که ما باید همه هم جهت کار کنیم تا بتوانیم  آمریکا را رشد دهیم.

هیلاری کلینتون همچنین از هواداران برنی سندرز که با پی‌گیری و سماجت برخی مسایل معیشتی و اقتصادی را به اولویت‌های نسل جوان تمامی مردم آمریکا تبدیل کردند و در جایی قرار دادند که باید نیز در همان جایگاه قرار می‌گرفت. 

کلینتون همچنین از برنامه هسته‌ای ایران هم یاد کرد و افزود:‌ این توافق برای ما مایه افتخار است که بدون حتی شلیک یک گلوله توانستیم  برای ما بود که بدون حتی شلیک یک گلوله توانستیم برنامه هسته ای ایران را مهار کنیم.

کد خبر 341511

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha