جمعه ۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: میزان تقاضا برای گوشی‌های آیفون کاهش یافته است. در سه ماهه گذشته سال جاری کمپانی اپل ۱۵ درصد کمتر از مدت مشابه سال قبل گوشی آیفون فروخته است. سود خالص این شرکت غول‌پیکر آمریکایی ۲۷ درصد کاهش داشته است.

apple

فروش گوشی‌های آیفون در سه ماهه گذشته سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال قبل، ۱۵ درصد کاهش داشته است. کمپانی اپل در این مدت تنها ۴۰ میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه آیفون فروخته است.

به گزارش خبرگزاري آلمان سود خالص اپل با کاهشی ۱۵ درصدی به ۴۲ میلیارد و ۳۶ میلیون دلار رسیده است. سود خالص این شرکت نیز با ۲۷ درصد کاهش به ۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار تنزل کرده است.

سود ناخالص این کمپانی غول‌پیکر آمریکایی در بخش خدمات اما با ۱۹ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل به نزدیک ۶ میلیارد دلار رسیده است. دانلود اپلیکیشن‌های اپل، فیلم و موزیک و نیز برنامه‌های خدماتی اپل موزیک و سرویس‌های ارائه‌شده آی‌کلاود از جمله خدماتی هستند که باعث بالا رفتن درآمد اپل شده‌اند.

این دومین بار است که فروش کمپانی اپل کاهش پیدا می‌کند. میزان تقاضای خریداران نیز بسیار بیشتر از انتظار مدیران اپل کاهش داشته است.

با این حال مجموعه آمار و ارقام سه‌ماهه گذشته بهتراز آن چیزی است که سرمایه‌گذاران این شرکت انتظارش را داشتند. مثلا ارزش سهام بورس اپل پنج درصد افزایش داشته است.

به طور کلی بازار گوشی‌های هوشمند در سال جاری سردتر از قبل شده است. بعد از اروپا و آمریکا، بازار پرسود چین هم اشباع شده است. درآمد اپل در چین به یک سوم کاهش پیدا کرده و به ۸ میلیارد و ۸۵۰ میلیون دلار رسیده است.

کد خبر 341534

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha