مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: سارا زاهدی ریاضیدان ایرانی مقیم سوئد موفق شد جایزه معتبر انجمن ریاضیات اروپا را از آن خود سازد.

سارا زاهدی

براساس گزارش NPR، اين جايزه كه يكي از معتبرترين جوايز براي رياضيدانان جوان اروپايي به شمار مي‌رود هر چهارسال يكبار به رياضيدانان برجسته اروپا اهدا مي‌شود.

زاهدي به خاطر تحقيقاتش در زمينه بهبود بخشيدن به شبيه‌سازي‌هاي رايانه‌اي رفتار سيالات كه قابليت تركيب با يكديگر را ندارند، موفق به كسب اين جايزه شده‌است. وي تنها زني است كه در سال 2016 نامش در ميان ليست برندگان به چشم مي‌خورد و همچنين يكي از تنها 9 رياضي‌دان زني است كه از سال 1992 تا به امروز موفق به دريافت اين جايزه شده‌اند. مبلغ نقدي اين جايزه 5000 يورو است.

زاهدي از 10 سالگي در سوئد زندگي كرده‌است و مي‌گويد زماني كه در سوئد به مدرسه رفته‌است،‌ زبان آنها را نمي‌دانسته،‌ اما زبان رياضي را به خوبي درك مي‌كرده‌است. از اين رو در كلاس رياضي مي‌توانسته با ديگران ارتباط برقرار كرده و دوستاني براي خود پيدا كند. سارا زاهدي در موسسه رويال فناوري KTH تحصيل كرده‌است، مكاني كه اكنون به عنوان استاد در آن مشغول به كار است.

زاهدي مي‌گويد درباره شبيه‌سازي رايانه رفتارهاي سيالات غيرقابل تركيب مي‌تواند در كاهش آسيب‌هاي زيست‌محيطي ناشي از نشت نفت تاثيرگذار باشد.

کد خبر 341662

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha