همشهری آنلاین: تنها چند روز به آغاز برگزاری مهمترین رویداد ورزشی جهان در برزیل ، موافقان و مخالفان رئیس جمهور معلق این کشور اقدام به برگزاری تظاهرات کردند.

تظاهرات همزمان موافقان و مخالفان روسف در برزیل در آستانه المپیک ریو

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس ۲۴، در همین رابطه تظاهرات گسترده ای در شهرهای برزیلیا، سائوپلو و ریودوژانیرو و بندر سالوادور برپا شد.

حدود سه هزار نفر در برزیلیا پایتخت برزیل درمخالفت با «دیلما روسف» در بیرون از ساختمان مجلس این کشور دست به تجمع و تظاهرات زدند.

در این تظاهرات برخی خواستار بازگشت دوباره روسف به قدرت بودند و برخی دیگر خواهان برکناری کامل وی از مقام ریاست جمهوری شدند.

اتهام رسوایی مالی دیلما روسف و در پی آن برکناری او از قدرت، منجر به بی ثباثی سیاسی و اقتصادی در این کشور شده و بازی های المپیک را که قرار است از پنجم تا ۲۱ ماه اوت (۱۵ تا ۳۱ مرداد) برگزار شود، تحت شعاع خود قرار داده است.

نمایندگان سنای برزیل در اردیبهشت ماه، رای به استیضاح دیلما روسف دادند و ریاست جمهوری وی را به حالت تعلیق درآوردند. در پی این اقدام، میشل تمر معاون پیشین دیلما روسف، به جای وی بعنوان رئیس جمهوری موقت برزیل منصوب شد.

روسف بارها طرح استیضاح خود را یک کودتا خوانده بود. او پیشتر میشل تمر را سردسته توطئه گران خوانده بود که به دنبال برکناری وی از قدرت هستند.

کد خبر 341825

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha