همشهری آنلاین: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به حمایت‌های دولت از شرکت‌های دانش‌بنیان، گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان به مدت ۱۰ سال از پرداخت مالیات معاف هستند.

به گزارش ایرنا، محمد فرهادی در حاشیه بازدید از پارک علم و فناوری خراسان، اظهار کرد: پارک‌ علم و فناوری حلقه نهایی انتقال دانش به شمار می‌رود و توسعه پارك‌ها از برنامه‌های وزارت علوم است.

فرهادی به افزایش اعتبارات پارک‌های علم و فناوری اشاره کرد و گفت: برای اولین بار است که غیر از اعتبارات رسمی و تبصره، خود پارک‌ها بیش از یک درصد GDP دریافت می‌کنند كه این مبلغ بالغ بر 70 هزار میلیارد ریال است.

وزیر علوم، تحقيقات و فناوري از تخصيص 90 میلیارد ریال به شرکت‌های دانش‌بنیان در چهار ماهه نخست سال 95 خبر داد و گفت: این اعتبار به شرکت‌های دارای محصول که به صورت انبوه تولید کنند و بخواهند وارد بازار شوند، اختصاص داده می‌شود.

فرهادی از فعالیت پنج کریدور پارک علم و فناوری در استان‌های کشور خبر داد و گفت: در سال گذشته شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری، آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های کریدور استان خراسان رضوی را تصویب کرد، اما اشکالاتی در اجرای آن وجود داشت که در جلسه اخیر شورا این اشکالات هم برطرف شد تا شرکت‌ها بتوانند از طریق آن مثل شهرک‌های صنعتی استفاده کنند.

فرهادی گفت: اعتبار مصوب پارک‌هاي علم و فناوري در سال 94، بالغ بر 1300 میلیارد ریال بود اما این مبلغ هنوز به صورت کامل تخصیص پیدا نکرده است.

وي افزود: از سال 92 تا کنون 600 میلیارد ریال به پارک‌ها برای توسعه شرکت‌هاي دانش‌بنيان اختصاص داده شده که حاصل آن افزایش صادرات محصولات از پنج میلیون دلار به 120میلیون دلار بوده است. همچنین گردش مالی پارک‌ها 18 هزار میلیارد ریال بود.

کد خبر 341950

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha