پنجشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: پلی‌استیشن ویتا هم نتوانست دربرابر اقدامات هکرها در امان باشد. پنج سالی می‌شود که از عرضه‌ی کنسول دستی پلی‌استیشن ویتا می‌گذرد و این کنسول دستی تا این لحظه از نظر امنیتی آن‌قدر قدرتمند بود که هکرها نتوانسته بودند آن‌ را مانند PSP هک کنند

 اما به نظر می‌رسد که پلی‌استیشن ویتا هم نتوانست دربرابر اقدامات هکرها در امان باشد و گروهی با نام Team MoleCule توانسته‌اند حفره‌ی امنیتی جدیدی در این دستگاه پیدا کنند که اجازه‌ی دسترسی به کل تنظیمات امنیتی را می‌دهد.

استفاده از این حفره‌ی امنیتی کار بسیار آسانی است. دستگاه شما باید فریم‌ویر ۳٫۶۰ را داشته باشد. فایل‌هایی که با این حفره‌ی امنیتی روی ویتا نصب می‌شوند باعث می‌شوند که کاربران بتوانند به FTP دستگاه دسترسی داشته باشند و به این ترتیب می‌توان برنامه‌های غیر رسمی روی این کنسول نصب کرد.

اقدامات گروه Team Molecule به این معنا خواهد بود که تا مدتی دیگر می‌توانیم شاهد عرضه‌ی برنامه‌های مختلفی برای ویتا باشیم که امکان اجرای بازی‌های کپی روی این کنسول را فراهم می‌کنند.

در حال حاضر نرم‌افزارهای مختلفی برای این کنسول ساخته نشده است. اکنون می‌توان بازی Doom را به وسیله‌ی شبیه‌ساز روی ویتا بازی کرد.

منبع: Eurogamer

کد خبر 342111

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha