همشهری آنلاین: دادگاه عالی تجدید نظر مالزی روز دوشنبه درخواست تجدید نظر فیصل تهرانی رمان نویس اهل سنت این کشور را نسبت به ممنوعیت چهار کتابش توسط وزارت کشور به اتهام گسترش آموزه های شیعه، رد و وی را محکوم به پرداخت جریمه کرد.

جریمه نویسنده مالزیایی بخاطرطرح مسائل شیعی

به گزارش ایرنا، حنیفه فاری کولا قاضی دادگاه عالی (استیناف و قدرت های ویژه) با رد درخواست این رمان نویس مالزیایی، دستور داد 'محمدفیصل موسی' رمان نویس اهل سنت مالزیایی که به 'فیصل تهرانی' مشهور است 5 هزار رینگیت (حدود یکهزار و 250 دلار) به وزارت کشور بپردازد.

'شمس ابوالحسن' مشاور ارشد فدرال که از طرف وزارت کشور در دادگاه حضور داشت، در گفت وگو با خبرنگاران، تاکید کرد: قاضی متوجه شد دستور برای ممنوعیت کتاب کاری معقول و منطقی بوده است.

به نوشته روز دوشنبه تارنمای روزنامه 'استار'، وی گفت: دادگاه تشخیص داد وزیر کشور فراتر از قدرت خود در ممنوعیت این کتاب ها عمل نکرده است.

'محمدفیصل موسی' رمان نویس 42 ساله اهل سنت مالزی از دی ماه سال گذشته وزارت کشور مالزی را در خصوص ممنوعیت چهار رمانش به اتهام گسترش آموزه های شیعی به چالش کشید.

وزارت کشور مالزی 12 فوریه (23 بهمن سال 1393) این چهار کتاب را ممنوع و اول آوریل (12 فروردین امسال) نام این چهار کتاب منتشر شد.

فیصل که عضو فرهنگستان یک دانشگاه دولتی است اعتقاد دارد وزارت کشور مالزی بر خلاف قوانین چهار کتابش را ممنوع کرده است.

این نویسنده اهل سنت مالزی، کتاب های مختلفی در حوزه های دینی و ضرورت وحدت میان شیعیان و اهل سنت منتشر کرده است.

حادثه کربلا موضوع یکی از کتاب های این نویسنده مالایی است و کتاب دیگر نیز شامل مجموعه ای از اشعار و فرازهایی از تعالیم اهل سنت است.

دو رمان نیز از کتاب های این نویسنده است که سه انتشاراتی در مالزی آن ها را پیش از این منتشر کرده اند.

وی معتقد است ممنوعیت کتاب هایش 'مغایر با بخش 7 از قانون چاپ و انتشارات سال 1984 میلادی' است.

کد خبر 342540

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha